پرونده باغات و نامگذاری‌ها در جلسات سه‌شنبه شورا بررسی می‌شود

اعضای شورای شهر تهران با بررسی پرونده باغات و نام گذاری معابر در جلسات سه شنبه شورای شهر تهران موافقت کردند.

به گزارش ایمنا، در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران، با توجه به اینکه جلسات روز سه‌شنبه این شورا به صورت دو هفته یکبار تعطیل است، این پیشنهاد مطرح شد که جلسات سه‌شنبه به لوایح مربوط به باغات و نامگذاری اختصاص پیدا کند.

اعضای شورای شهر با لغو تعطیلی سه شنبه‌ها موافقت کردند اما برخی از آنها معتقد بودند باید موضوعات دیگری مانند حسابرسی‌ها در دستور جلسه قرار گیرد.

بهاره آروین در مخالفت با این پیشنهاد گفت: وقت زیاد گذاشتن روی یک مساله لزوماً به معنای کارایی بیشتر نیست و خیلی وقت‌ها عکس آن است.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران با بیان اینکه من اساساً به فرایند بررسی پرونده باغات در صحن علنی شورا انتقاد دارم، گفت: چرا باید در شورای شهر پایتخت این همه زمان برای بررسی پرونده باغات بگذاریم؟ خواهشم از دوستان این است که مرور کنند و ببینند در کدام شهر دیگری هفته‌ای یک جلسه از شورا مختص پرونده باغات است.

وی اضافه کرد: بعضاً ما شاهد پرونده‌های چالش‌برانگیزی هم هستیم که درنهایت بازگشت به کمیسیون دارند و پس از مدتی دوباره برای بررسی مجدد به صحن می‌آیند. پس فرایند ما برای رسیدگی به بحث باغات درست نیست و باید اصلاح شود.

آروین با تاکید بر اینکه شورای شهر پایتخت با این حجم بالای کار نباید پرونده‌های باغات را بررسی کند، تصریح کرد: پیشنهاد من این است که در سال آخر شورا یک تصمیم خیر دنیا و آخرت بگیریم و برای شورای بعد هم آن را پایه‌گذاری کنیم تا اساساً این همه وقت شورا پای این پرونده‌ها نرود. در دوره‌های قبلی شورا روندی اشتباه وجود داشته و ما هم در حال ادامه دادن آن هستیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: ما می‌توانیم جلسه یک هفته در میان شورا را در روزهای سه‌شنبه برای رسیدگی به اجرای سایر مصوبات شورا اختصاص دهیم. مشکل وقت گذاشتن در روزهای سه‌شنبه نیست. مشکل این است که آیا این وقت را به صورت بهینه صرف می‌کنیم؟

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در موافقت با این پیشنهاد با بیان اینکه سه سال فرصت داشتیم روند بررسی باغات را اصلاح کنیم، توضیح داد: بررسی پرونده باغات و مشکلات مردم وظیفه شورای شهر تهران است.

در ادامه محمد جواد حق شناس پیشنهاد داد در این جلسات نامگذاری معابر هم در دستور کار قرار گیرد که این پیشنهاد مورد موافقت گرفت.

در جریان بررسی این پیشنهاد محسن هاشمی به شوخی گفت: ما دو نوع نامگذاری داریم یکی نام‌هایی که فوت کرده و عجله‌ای برای نام گذاری ندارند و یک سری نام‌ها که در قید حیات هستند و برای نام گذاری آنها باید عجله کنیم.

به گزارش ایمنا، درنهایت پیشنهاد اختصاص جلسات یک هفته در میان شورا در روز سه‌شنبه به پرونده‌های باغات با ۱۱ موافق و ۵ مخالف به تصویب رسید.

کد خبر 445248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.