کتب ایرانیان ضامن صلح جهانی است

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: در کتب دینی احادیث ائمه اطهار و کتب ادبی و اخلاقی ایران، حجم وسیعی از آموزه‌های اخلاقی را می‌بینیم که می‌تواند ضامن صلح جهانی باشد، چراکه صلح منتج به خلاقیت‌های فرهنگی و هنری بین انسان‌ها می‌شود.

محمد عیدی در حاشیه آئین گرامیداشت روز جهانی صلح با عنوان «شهر صلح جو» در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آئین امروز به مناسبت روز جهانی صلح است و ایران سابقه پر ریشه و پرپیشینه‌ای در آموزه‌های اخلاقی که منتج به صلح بین انسان‌ها می‌شود، پیش از اسلام و در دوره اسلامی دارد.

وی افزود: در کتب دینی احادیث ائمه اطهار و کتب ادبی و اخلاقی ایران، حجم وسیعی از آموزه‌های اخلاقی را می‌بینیم که می‌تواند ضامن صلح جهانی باشد، چراکه صلح منتج به خلاقیت‌های فرهنگی و هنری بین انسان‌ها می‌شود.

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان ادامه داد: در فضای آشتی جویانه بین انسان‌ها، ارتباطات بین فرهنگی تسهیل و باعث تجربه افزایی و افزایش مشارکت‌جویی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روز جهانی صلح را به واسطه قدمتی که در فرهنگ داریم باید گرامی بداریم و امیدواریم به عنوان کشور صلح‌جو بتوانیم آموزه‌های درستی را برای صلح جهانی به جهانیان بیاموزیم و از این موهبت برای شکوفا شدن فرهنگ جهان بهره مند شویم.

کد خبر 445247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.