دشمنان علیه ایران آرایش جنگی دارند و الگوی دفاع مقدس باید سرمشق قرار گیرد

فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان گفت: تجربه گذشته به خوبی نشان می‌دهد که کشورهای غربی و آمریکا قابل اعتماد نیستند و فرهنگ دفاع مقدس به ما دیکته می‌کند که مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی آمریکا جنایتکار نتیجه بخش بوده و آنها نمی‌توانند علیه جمهوری اسلامی اقدامی بکنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز (یکشنبه) سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفتند به رغم تمامی مشکلات طاقت‌فرسا جمهوری اسلامی روز به روز گام‌های استواری را برداشته است و طی چهل سال گذشته شاهد جهادهای بزرگ ودستاوردهای درخشان در عرصه‌های مختلف این نظام بودیم.

وی افزود: مدیریت‌های جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل "ما می‌توانیم" ایران را به عزت و پیشرفت در تمامی عرصه‌ها رساند. همچنین جوانان با روحیه انقلابی ثبات و امنیت کشور و تمامیت عرضی را ضمانت کردند. در شرایطی که ایران در معرض تهدیدات دشمن قرار دارد و دشمنان یک آرایش جنگی علیه ایران در تمامی ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و روانی را ساماندهی کرده‌اند، ضرورت دارد که الگوی مقابله‌ای ایام دفاع مقدس سرمشق ما قرار گیرد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان گفت: در شرایطی که هنوز چهارچوب سیاسی در کشور شکل نگرفته بود و نیروهای مسلح از آمادگی لازم برخوردار نبودند، ایران مورد حمله رژیم بعث عراق قرار گرفت.

فدا ادامه داد: در راستای اهداف دفاع مقدس، نظام جمهوری اسلامی در چهار مرحله توانست برگ‌های زرینی را طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی ورق بزند. نسل جوانی که در اثر پیروی از رهنمودهای امام خمینی در پشتیبانی و حضور در جبهه دفاع از انقلاب و نظام آماده جانفشانی بود، این امکان را فراهم کرد که توان نسل جوان در ابعاد مختلف بکار گرفته شود. همچنین ظرفیت‌های نهفته در داخل کشور به برکت هشت سال دفاع مقدس شناخته شد و به وسیله جوانان اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ظرفیت بازدارندگی و دفاعی در منطقه ایجاد شد و امروز به مرحله‌ای رسیده که قدرت بازدارندگی منطقه‌ای ایران امکان هرگونه تهدید کشور را سلب کرده است، همچنین عملکرد جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس نسخه اطمینان بخشی برای اداره کشور است، کشوری که به واسطه شرایط پساکرونا درگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی است و فرهنگ، ظرفیت‌های دفاع مقدس، مدیریت‌های جهادی می‌تواند ما را در اداره کشور کمک و یاری کند.

فدا تاکید کرد: در راستای فرهنگ دفاع مقدس باید تشکیل هسته‌های نا متقارن را در دستور کار قرار داد و به جوانان اعتماد کرده و از ظرفیت آنها در اداره کشور استفاده کرد و تشکیل دولت جوان حزب الهی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو مورد توجه قرار گیرد. همچنین راهبرد مقاومت فعال همانند ۴۰ سال گذشته در دستور کار باشد.

وی یادآور شد: امروز در شرایطی قرار داریم که تکیه بر کشورهای غربی و سازمان‌های بین المللی و همچنین مذاکره مشکلات کشور را حل نمی‌کند، تجربه گذشته به خوبی نشان می‌دهد که کشورهای غربی و آمریکا قابل اعتماد نیستند و فرهنگ دفاع مقدس به ما دیکته می‌کند که مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی آمریکا جنایتکار نتیجه بخش بوده و آنها نمی‌توانند اقدامی را بر علیه جمهوری اسلامی انجام دهند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان خاطرنشان کرد: اکنون به مناسبت چهلمین سالگرد هشت سال دفاع مقدس نیاز است که ظرفیت‌ها و خاطرات دوران جنگ تحمیلی برای نسل جوان بیان شود. در طی جنگ تحمیلی علیرغم مشکلات اقتصادی و تحریم‌های نفتی توانستیم با ایمان و توکل به خدا توسط یگان‌های نیروهای مسلح به ویژه لشکر امام حسین، لشکر ۸ نجف اشرف و گروها مهندسی و توپخانه در مناطق عملیاتی دستاوردهای عظیمی را برا نظام مقدس جمهوری اسلامی کسب کنیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه دارد و هر هفته یکی از نواحی مقاومت بسیج برنامه‌های ویژه ای را در این زمینه برگزار خواهد کرد. بیش از ۲ هزار برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در سراسر استان اصفهان عمدتاً به صورت مجازی و یا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای آزاد برگزار خواهد شد.

فدا خاطرنشان کرد: مهمترین برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس شامل رزمایش کمک مومنانه، محرومیت زدایی و توزیع ۲۳ هزار بسته‌های نوشت افزاری برای دانش آموزان، معرفی نقش شهرستان در دفاع مقدس و معرفی نقش اقشار در جنگ تحمیلی توسط بسیج اقشار در طول هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی یاد آور شد: روایت مجازی از جنگ تحمیلی با حضور گروه‌ها در مناطق مرزی تهیه و انتشار می‌یابد. همچنین در طول هفته دفاع مقدس بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس در شهرستان‌های نجف آباد و آران و بیدگل برگزار می‌شود. ویژه برنامه‌ها با عنوان (از جبهه دیروز تا جبهه امروز) در راستای تقدیر از کادر درمانی و رزمندگان و پزشکان دوران دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان تاکید کرد: ویژه برنامه یادواره‌های مجازی شهدای دفاع مقدس با عنوان (دفاع مقدس استمراری) در دانشگاه‌ها سراسر استان برگزار خواهد شد، همچنین راه اندازی پادگان‌های سیار دفاع مقدس و گروه‌های سرود و نمایش‌های خیابانی در میدان‌های اصلی شهرها و ۱۰۰ نقطه استان اصفهان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در ۴۰۰ پایگاه مقاومت بسیج استان اصفهان نمایشگاه‌های با محوریت دفاع مقدس برپا خواهد شد همچنین ویژه برنامه بازماندگان دفاع مقدس در راستای تجلیل از رزمندگان جنگ تحمیلی در ٣٠نقطه استان اصفهان برگزار می‌شود و ١٥٠ یادواره شهدای دفاع مقدس در مساجد و محلات سراسر استان اصفهان برگزار خواهد شد.

فدا خاطرنشان کرد: ویژه برنامه تجلیل از خانواده‌ای شهدای سلامت و همچنین مراسم عطرافشانی مزار شهدای استان اصفهان توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزار خواهد شد. برنامه تجلیل از رزمندگان، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس درب منازل با عنوان ضیافت عشق انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای میز خدمت در مساجد با حضور مسئولین استانی توسط بسیج کارمندان برگزار می‌شود.همچنین رونمایی از چندین کتاب دفاع مقدس و رونمایی از کتاب صوتی زندگی شهید برهانی برگزار خواهد شد. اهدا جهیزیه با یاد شهادت دفاع مقدس در برخی شهرستان‌های استار اعزام برخی گروه‌های جهادی در مناطق محروم و بهره برداری از١٠رشته قنات و افتتاح کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان تاکید کرد: در راستای خدمت رسانی و کمک نیازمندان٥٠٠ کارگاه تولید ماسک، و تولید مواد ضدعفونی با تاسی از فرهنگ ایثار در نقاط مختلف استان اصفهان راه اندازی شده است و بیش از ۳ هزار نفر در این کارگاه‌ها مشغول خدمت رسانی و فعالیت جهادی هستند.

فدا در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در هفته ولایت حدود٧٠هزار بسته معیشتی در شهرستان‌های استان اصفهان توزیع شد و در طرح اطعام علوی در ایام عید غدیر حدود یک میلیون پرس غذای گرم در اقساط نقاط استان اصفهان توزیع شد. همچنین در طرح محرم ٧٠هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع و در طرح مهر کریمانه بیش از٤٠٠ سرویس جهیزیه با حضور فرمانده کل بسیج پخش شد.

وی افزود: توزیع ٣٠هزار بسته لوازتحریر در بین دانش آموزان استان اصفهان در قالب طرح شهید حسین فهمیده و حدود ۳ هزار و ۲۲۰ فقره وام و تسهیلات ۵ میلیون تومانی به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا از جمله برنامه‌هایی بوده که به مناسبت چهل‌سالگی دفاع مقدس در مناسبت‌های مختلف رقم خورده است.

فدا تاکید کرد: همچنین رونمایی از تندیس شهیده زینب کمایی ویادواره شهدای شهرستان شاهین‌شهر و میمه با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین روز چهارشنبه برگزار خواهد شد همچنین مقرر شد تا مرحله چهارم رزمایش کمک مؤمنانه با همکاری موکب‌داران اربعین انجام شود.

فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: در شرایطی فعلی جوانان کشور با الگو قرار دادن شهدا و رزمندگان ٨ سال دفاع مقدس و اسوه‌های ماندگار این کشور و سیدالشهدای جبهه مقاومت (سپهبد قاسم سلیمانی) در رده‌های مختلف بسیج و سپاه آماده جان‌فشانی و دفاع از امنیت ومرز های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف هستند.

کد خبر 445234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • لیاقت IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    کمک کردن به نیازمندان خوب هست ولی همیشه ازطریق رسانه نکویند کمک به نیازمندان شد کارخوب پنهان بماند پاداش نزدخداوند دارند