دل پیمانکاران شهرداری برای تهران نمی‌سوزد

عضو شورای شهر تهران گفت: تقریباً چهارمین مرتبه است که در خصوص مصرف بی‌رویه و بدون اصول آب تذکر رسمی داده‌ام اما نه تنها در این زمینه تغییری مشاهده نشده بلکه روز به روز بر وضعیت وخیم این بحران اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهربانو امانی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران اظهار کرد: روز جمعه ۲۸ شهریور ماه با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مراسم گرامیداشت روز جهانی زمین پاک، در بوستان ملت تهران که به همت ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد برگزار شده بود، شرکت کردم.

وی افزود: از ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و همچنین فعالان مدنی و محیط زیستی به منظور اقدام بسیار زیبا و مهم آنها با شعار "شهر بدون ته سیگار" که به پاکسازی بزرگترین خیابان تهران یعنی خیابان ولیعصر از ته سیگار منجر شد، تشکر می‌کنم.

عضو شورای شهر تهران نسبت به وجود ضعف در مدیریت مصرف آب برای استفاده صحیح در فضای سبز شهری تذکر داده و ادامه داد: در کنار این حرکت داوطلبانه و زیبا با صحنه‌های زشت و ناپسندی نیز مواجه شدیم که تعدادی از کارگران فضای سبز شرکت‌های پیمانکار شهرداری با سهل‌انگاری مشغول شست و شوی درختان پارک ملت با آب بودند به طوری که آب فراوانی روی زمین جاری شده بود.

وی خطاب به شهردار تهران گفت: پیمانکاران شما دلشان به حال شهر نمی‌سوزد؛ بر اساس مواد ۵۷ و ۵۱ برنامه پنج ساله سوم، مقرر شده شهرداری تهران اقدامات لازم در خصوص مدیریت منابع آب و کاهش مصرف آن و همچنین آموزش شهروندان در این راستا را انجام دهد. به نظر می‌رسد که ابتدا باید شهرداری نیروهای پیمانکاری خود در این زمینه را آموزش دهد و آموزش شهروندان پیشکش.

وی تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی دستورالعمل‌های فراوانی در راستای حفظ محیط زیست و صرفه‌جویی آب از سوی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز به مناطق ابلاغ شده است اما نبود اعتقاد و نظارت شهرداران مناطق، باعث هدر رفت این سرمایه حیاتی و ملی شده است.

امانی با بیان اینکه به غیر از تذکرات غیررسمی به مدیران شهرداری، این تقریباً چهارمین مرتبه است که در خصوص مصرف بی‌رویه و بدون اصول آب تذکر رسمی داده‌ام گفت: نه تنها در این زمینه تغییری مشاهده نکرده‌ام بلکه روز به روز بر وضعیت وخیم این بحران اضافه می‌شود. لازم است اعضای شورا با نگاهی نو به مساله آب و فضای سبز، بنگرند.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: از شهردار تهران انتظار می‌رود پیش از هر چیز نسبت به آموزش مدیران، شهرداران مناطق و معاونان خود اقدام کند زیرا تا زمانی که موضوع رعایت صرفه‌جویی آب اهمیتی برای بدنه شهرداری نداشته باشد، انتظاری از شهروندان نمی‌توان داشت.

کد خبر 445227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.