نصراصفهانی: برای حاکمیت صلح در جامعه تلاش کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای آنکه تفکر صلح و دوستی در کشور حاکم شود نیاز است از هرگونه رفتار، گفتار و حرکتی که ما را به سمت تخاصم، دشمنی و عناد پیش می‌برد خودداری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا علیرضا نصر اصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در آئین گرامیداشت روز جهانی صلح با عنوان «شهر صلح جو» که با حضور رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان به همراه کودکان سوری، عراقی و افغانستانی در محل باغ زرشک برگزار شد، اظهار کرد: آموزه‌های دینی اسلام مملو از دعوت جهانیان به صلح، دوستی و آرامش است.

وی با بیان اینکه در بینش قرآنی ملاک برتری انسان‌ها تقوا نامیده شده، افزود: خداوند در قرآن کریم انسان‌ها را مورد خطاب قرار داده و به آن‌ها گوشزد می‌کند که همه را از مرد و زن خلق کرده و در جاهای مختلف قرار داده تا شناخته شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: وقتی تاریخ کربلا و عاشورا را مطالعه می‌کنیم درمی‌یابیم که امام حسین (ع) در آن شرایط تا آخرین لحظات نخواستند وارد جنگ شوند و هدف ایشان حرکت به سمت برقراری صلح بود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم به سمت صلح گام برداریم تا صلح فراگیر بر جهان هستی حاکم شود، خاطرنشان کرد: به عنوان مسلمان به خود می‌بالیم که پیرو مکتب، دین و آئینی هستیم که نداهای آسمانی از آن ساطع می‌شود و اندیشه صلح‌طلبی آن در دسترس جهانیان است.

نصراصفهانی با انتقاد از خوی استکباری و حس برتربینی آمریکا نسبت به جوامع، ادامه داد: در شرایطی که به سمت رشد دانش بشری و به سمتی که جهان ادعا دارد روز به روز با استفاده از فناوری مسیر تعالی را می‌پیماید حرکت می‌کنیم، رگه‌های استکبار و خودبرتربینی را در گوشه و کنار جهان شاهد هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه صلح و دوستی اگرچه امری جهانی است اما باید از درون خودمان آغاز شده و همه انسان‌ها به تحقق این امر بیندیشند، تصریح کرد: دوستی، محبت، هم‌افزایی و وحدت لازمه امروز جامعه ایرانی است و برای آنکه این تفکر در کشور حاکم شود نیاز است از هرگونه رفتار، گفتار و حرکتی که ما را به سمت تخاصم، دشمنی و عناد پیش می‌برد خودداری کنیم.

کد خبر 445226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.