گشت‌زنی نگهبانان با موتورسیکلت در پارک هیچ ضرورتی ندارد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: مساله ورود موتورسیکلت به پارک‌ها به معضلی بدل شده که مختص به یک یا دو پارک نیست و شهروندان بسیاری از تردد آن‌ها در پارک‌ها و بوستان‌های شهری گلایه دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز روز ملی گفت‌وگوی تمدن‌هاست که در تقویم ملی دیگر اهمیت چندانی به آن داده نشده است. روزی که پیام مهم آن یعنی گفت‌وگو همچنان بهترین چاره‌ساز برای حل مشکلات داخلی و خارجی است گفت: امیدوارم آئین گفت‌وگو در میان ما به فراموشی سپرده نشود.

وی در ادامه با تشکر از شهرداران مناطق دو و پنج بابت همکاری برای راه‌اندازی سمن‌سرای این دو منطقه گفت: امیدوارم حضور سازمان‌های مردم نهاد در فضاهای عمومی و اشتراکی اینچنینی، باب گفت‌وگوی بیشتر در جامعه مدنی را باز کند.

نظری در ادامه با اشاره به تردد موتورسیکلت‌ها در پارک‌ها و بوستان‌های شهری است گفت: مشکلی که بارها و بارها از سوی مردم به بنده منتقل شده و من سعی کرده بودم تا به شکل تذکر موردی به مسئولان مربوطه آن را حل و فصل کنم، اما گویا مساله ورود موتورسیکلت به پارک‌ها به معضلی بدل شده که مختص به یک یا دو پارک نیست.

این عضو شورای شهر تهران گفت: شهروندان بسیاری از تردد موتورسیکلت در پارک‌ها و بوستان‌های شهری گلایه دارند و عجیب‌تر آنکه درصد قابل توجهی از این موتورسیکلت‌ها، نه موتورسیکلت متعلق به شهروندان بلکه موتورهای مربوط به متصدیان و نگهبانان پارک است که بعضاً به شکل بدی هم اقدام به راندن این وسیله می‌کنند.

نظری با اشاره به ضرورت استفاده از موتورسیکلت برای مواقع ضروری و تأمین امنیت در پارک گفت: هیچ ضرورتی ندارد که نگهبانان پارک‌ها و مسئولان مربوطه بخواهند با موتورسیکلت در محوطه داخلی بوستان‌ها گشت‌زنی کنند، چه برسد به اینکه بخواهند با سرعتی نامناسب درون پارک‌ها تردد کنند. قطعاً می‌دانید که این اقدام سلامت روانی و همین‌طور ایمنی شهروندان و به خصوص زنان و کودکانی را که برای ورزش و تفریح به پارک آمده‌اند مختل می‌کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: عجیب‌تر اینکه شهردار تهران که خود شهروندان را به استفاده از دوچرخه تشویق می‌کند، چگونه هنوز نتوانسته زیرمجموعه خود را برای حفظ جان و امنیت خاطر شهروندان مجاب کند که به‌جای موتورسیکلت، از دوچرخه برای تردد در پارک‌ها استفاده کنند؟!

نظری از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران درخواست کرد ضمن اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه‌تر برای ورود و تردد موتورسیکلت در پارک‌ها ترتیبی اتخاذ شود که متصدیان و نگهبانان برای تردد در پارک‌ها از موتورسیکلت استفاده نکنند.

کد خبر 445219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.