گام‌های بلند شهرداری اصفهان برای تحقق حقوق شهرنشینان

شهردار اصفهان با بیان اینکه سیاست مدیریت شهری توجه ویژه به وضع شهرنشینان است، گفت: واژه شهرنشینی و شهروندی از یکدیگر متفاوت است؛ شهرنشینان تمام ساکنان یک شهر هستند حتی اتباعی که شهروند یک کشور محسوب نمی شوند نیز شامل این تعریف می شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز _ یکشنبه ۳۰ شهریور ماه ۹۹_ در آئین گرامیداشت روز جهانی صلح با عنوان «شهر صلح جو» که با حضور رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و به همراه کودکان سوری، عراقی و افغانی در محل باغ زرشک برگزار شد، اظهار کرد: امروز کودکانی از سه ملیت عراق، افغان و سوری به عنوان شهرنشینان اصفهانی در این برنامه حضور یافتند و این ابتکار اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه برگزاری آئین روز جهانی صلح در شهری که صلح طلبی ویژگی آن محسوب می‌شود، اقدامی بسیار شایسته است، تصریح کرد: اگر امروز از صلح سخن گفته می‌شود این واژه در مقابل جنگ به ذهن‌ها خطور می‌کند، اما همانطور که هر واژه‌ای در بستر تاریخ دچار تحول می‌شود صلح نیز امروز معنای دیگری پیدا کرده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: صلح در جوامع بشری همچنان ارزشمند است و سازمان‌های بین‌المللی، منشور حقوق بشر و کنوانسیون‌های بین‌المللی که در واقع یکی از کارکردهای آنها ایجاد تعامل بین حکومت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی است، تلاش می‌کنند تا صلح و امنیت در جهان برقرار شود.

وی با بیان اینکه معنای صلح درون کشورها فراتر از این تعاریف است، گفت: در همه شهرها و کشورها برای شهرنشینان و شهروندان، صلح به معنای رعایت حقوق شهروندی در عرصه داخلی و رعایت حقوق بشر در عرصه بین‌المللی است.

نوروزی افزود: وقتی خواستار برقراری صلح هستیم یعنی می‌خواهیم در عمل اثبات کنیم به حقوق شهروندان احترام می‌گذاریم و آن‌ها را صاحب اصلی همه چیز می‌دانیم و اگر این حق به رسمیت شناخته و در عمل، میدان برای آنها باز شود به معنای واقعی صلح، دوستی، مهربانی، آرامش و آسایش برای تمام جهان ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: سیاست این دوره مدیریت شهری توجه ویژه به وضع شهرنشینان بوده زیرا واژه شهرنشینی و شهروندی از یکدیگر متفاوت است؛ شهرنشینان کودکانی هستند که شهروند ایران به شمار نمی‌آیند اما امروز در جمع ما حضور دارند.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان با این نگاه به حقوق بشر و حقوق شهروندی و توجه به احقاق حق شهرنشینان گام‌های خود را محکم‌تر بر می‌دارد و بی شک این سیاست می‌تواند هدف نهایی برقراری صلح، آرامش و آسایش را محقق کند.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: روزی شاهد تحقق ارزش‌های ناب و قوانین پیشرفته و تحقق مفاد اسناد بین‌المللی صلح در جهان باشیم.

به گزارش ایمنا، در پایان این آئین ویژه برنامه کاشت نهال صلح به همراه کودکان سوری، عراقی و افغانی در باغ زرشک برگزار شد.

کد خبر 445218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.