اجرای برنامه‌های ویژه همزمان با روز آتش نشانی و ایمنی در رشت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، از برگزاری حدود ۳۰ برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی در این شهر خبر داد.

شهرام مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این برنامه‌ها هفتم مهرماه همزمان با فرارسیدن روز آتش نشانی و ایمنی با انجام رژه خودرویی، غبارروبی مزار شهدای گمنام در مسکن مهر و اعطای درجه به آتش نشانان ارتقا یافته در این فضای معنوی آغاز می‌شود.

وی افزود: آتش نشانان به مناسبت این روز با حضور در گلزار شهدای رشت با غبارروبی و اهدای شاخه گل با آرمان‌های شهدای والامقام تجدید پیمان خواهند کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان اینکه نیروهای این سازمان از آمادگی فنی و جسمانی بسیار خوبی برخوردارند، گفت: در تعامل با سایر دستگاه‌های امدادی، مسابقات چهار جانبه صعود و فرود (راپل) از برج، فوتبال و فوتسال برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آتش نشانان ۱۴ ایستگاه این سازمان در ۱۴ محله این شهر به مناسبت گرامی‌داشت روز آتش نشانی و ایمنی با برپایی کارگاه آموزشی و اعزام کارشناسان جهت آموزش به مدارس در خدمت شهروندان خواهند بود. اضافه کرد: در روز هفتم مهرماه، کارشناس سازمان در صدا و سیمای مرکز گیلان در برنامه‌ای به مناسبت روز آتش نشانی حضور خواهند یافت.

برگزاری مانور عملیاتی امداد و نجات و اطفای حریق روی خط راه آهن

مؤمنی، افزود: با توجه به افتتاح راه آهن رشت_قزوین و افزایش حمل و نقل و مسافرت‌های ریلی، سازمان آتش نشانی رشت به همراه اورژانس و با مشارکت راه آهن برای نخستین بار در استان گیلان اقدام به برگزاری مانور عملیاتی امداد و نجات و اطفای حریق روی خط راه آهن خواهد کرد.

وی دیدار آتش نشانان رشت با استاندار گیلان، امام جمعه و سایر مقامات استانی را از دیگر برنامه‌های این سازمان به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی عنوان کرد و افزود: در صورت برگزاری نمازجمعه در چهارم مهرماه آتش نشانان با حضور در کنار سایر نمازگزاران با توزیع اقلام اهدایی آتش نشانی این روز را گرامی خواهند داشت.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از برگزاری مانور و رزمایش متعدد به مناسبت گرامی داشت این روز خبر داد و افزود: مانور امداد و نجات و اطفای حریق شهری در برج عملیاتی ایستگاه سه برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: سازمان آتش نشانی با مشارکت شهر دوستدار کودک شهرداری رشت مسابقه نقاشی به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی از سن چهار تا ۱۱ سال با موضوعات «من حامی ایمنی هستم»، «آتش نشان مهربان» و «عملیات آتش نشانی» از ۲۸ شهریورماه تا هفت مهرماه جاری برگزار می‌کند و در پایان به بهترین آثار ارسالی جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و بارش باران‌های متعدد، برای آمادگی بیشتر آتش نشانان، مانور آبگیری و آبرسانی از منابع روباز و مانور غواصی و قایقرانی با مشارکت نیروهای ایستگاه‌های ۱۴ گانه این سازمان برگزار شد.

وی همچنین افزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی که به مناسبت گرامی داشت این روز برگزار شد، نشست مدیران آتش نشانی‌های استان گیلان با مدیر کل مدیریت بحران استانداری بود که در این جلسه مسائل، مشکلات و دغدغه‌های این مدیران امدادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مؤمنی، اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجرای بسیاری از برنامه‌های روز آتش نشانی لغو شده است و سایر برنامه‌ها در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی آتش‌نشان و ۷۶ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۱۴ ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 445211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.