رونمایی لوکزامبورگ از فضاسازی خلاق شهری

شهردار لوکزامبورگ، پایتخت کشور اروپایی لوکزامبورگ، از اهداف خود برای احداث یک منطقه چند منظوره جدید در اطرف شهر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار لوکزامبورگ طی جلسه‌ای که با مقامات ارشد کشور برگزار کرد، از تبدیل یک مکان بسیار عظیم در اطراف پایتخت به منطقه‌ای چند منظوره خبر داد. در این جلسه نخست‌وزیر، وزیر حمل و نقل، وزیر منافع عمومی و مقامات ارشد دیگری از کشور حضور داشتند و همگی به این توافق نظر رسیدند که منطقه جدید نه تنها باید محلی برای سکونت مردم باشد، بلکه یک مرکز پویا با اداره‌های مختلف، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، مراکز تفریحی و خدمات عمومی را در بر گیرد. مکان فوق که در تقاطع سه محور اصلی شهر قرار دارد، پیش از این نیز مرکز توقف و تغییر مسیر مسافران اتوبوس‌های شهری بوده اما از این پس قرار است خط اصلی تراموای پایتخت را در خود جای دهد.

هدف برنامه‌ریزان شهری از ایجاد خط اصلی تراموای در منطقه جدید، تردد بهتر مردم از پایتخت و سایر کلانشهرهای اطراف به آن خواهد بود که این کار به سهم خود رونق شهری و اقتصادی را برای منطقه در پی خواهد داشت. علاوه بر این، مقامات رسمی لوکزامبورگ در نظر دارند در منطقه جدید مسیرهای متعددی برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی ایجاد کنند تا مردم را به استفاده از این روش‌های تردد برای دسترسی به محله‌های نزدیک لوکزامبورگ و کلانشهرهای اطراف سوق دهند.

منطقه چندمنظوره جدید میزبان یک ایستگاه اتوبوس جدید زیرزمینی خواهد بود که امکان رفت و آمد مسافران به تمام شهرهای اطراف را با سرعت زیاد و به دور از ترافیک‌های خیابانی فراهم می‌آورد. وجود مسیر زیرزمینی برای تردد اتوبوس‌های شهری نه تنها به طور چشمگیری منجر به کاهش ترافیک جاده‌ای می‌شود، بلکه فضایی بیشتری از سطح زمین را در اختیار عابران پیاده و دوچرخه‌سواران قرار می‌دهد.

شهردار لوکزامبورگ در جلسه خود با مقامات کشور اعلام کرد که خانه‌سازی مقرون به صرفه یکی از اهداف مهم او در ایجاد منطقه جدید خواهد بود. در این راستا، قرار است بیش از ۵۰ درصد کل منطقه به ساخت خانه‌های مسکونی اختصاص و با قیمت بسیار مناسب در اختیار داوطلبان قرار داده شود. در واقع، در این منطقه تعداد ۶۰۰ خانه مسکونی ساخته خواهد شد و فضای باقیمانده برای احداث فروشگاه‌ها، مراکز اداری، رستوران‌ها، مراکز تفریحی و سایر خدمات مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مقامات ارشد لوکزامبورگ از آغاز فرآیند ساخت و ساز منطقه جدید در فصل اول ۲۰۲۱ خبر داده‌اند.

کد خبر 445206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.