۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
ساماندهی دستفروشان تالش

شهردار تالش از آماده‌سازی دو مکان جدید به منظور ساماندهی دستفروشان این شهر خبر داد.

شهرام غنی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ایجاد دو مکان جدید برای ساماندهی دستفروشان تالش در شورای اسلامی شهر مصوب شده که پس از آماده سازی تمام دستفروشان محدوده شهری تالش جمع آوری و در آنجا ساماندهی می‌شوند.

وی افزود: خیابان پاسداران جنب اداره آب و فاضلاب شهری و روی نهر و کانال کشاورزی نوحه کران تالش که از طریق بازآفرینی شهری سرپوشیده می‌شود برای استقرار دستفروشان در نظر گرفته شده است.

شهردار تالش عنوان کرد: دستفروشی در سطح معابر تالش در سال‌های اخیر به یکی از موضوعات پرچالش این شهر تبدیل شده است و سد معبر تخلفی آشکار در نقض حقوق شهروندی است و مدیریت شهری همواره می‌کوشد تا به صورت مسالمت‌آمیز این مشکل را حل کند.

غنی‌زاده تصریح کرد: بسیاری از شهروندان به ویژه دانش‌آموزان به علت مشکل بودن رفت و آمد در برخی پیاده‌روها به دلیل وجود سد معبر، از خیابان برای تردد استفاده می‌کنند و بر اساس قانون اشغال معابر عمومی از سوی دستفروشان و اصناف ممنوع است و در این رابطه قانون به شهرداری اجازه داده تا با این افراد برخورد کند و نسبت به جمع آوری آن‌ها از معابر عمومی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: تردد آسان و راحت در معابر عمومی از حقوق اولیه شهروندی است و همه دستفروشان و واحدهای صنفی باید به این حقوق شهروندان احترام بگذارند و آن را رعایت کنند و از پهن کردن بساط خود در پیاده رو و خیابان خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. مرکز آن شهر هشتپر و در حدود ۵۴ هزار و ۱۷۸ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 445202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.