پایتخت اسلواکی میزبان ۱۰ هزار درخت جدید

گروهی از مبتکران اهل براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی در نظر دارند طی پروژه‌ای بلندپروازانه تعداد ۱۰ هزار اصله درخت جدید در سراسر شهر بکارند تا از این طریق نه تنها زندگی جانواران و گیاهان را حفظ کنند، پایداری آب و هوایی شهر را نیز ارتقا دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نوآوران براتیسلاوایی با حمایت مقامات رسمی شهر و با هدف حفظ محیط زیست محلی، کاهش آلودگی هوا و به حداقل رساندن اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی، از هفته گذشته فعالیت خود برای کاشت ۱۰ هزار اصله درخت را آغاز کرده‌اند. از سوی دیگر کاشت هر چه بیشتر درخت در پایتخت اسلواکی به پایدار شدن صنعت نجاری که یکی از مهم‌ترین منابع درآمد مردم شهر بشمار می‌رود، کمک خواهد کرد. دولت براتیسلاوا در سال گذشته تعداد هزار اصله درخت جدید کاشته بود، اما مبتکران خوش ذوق شهر از کاشت ۱۰ هزار درخت جدید تا پایان سال ۲۰۲۲ خبر داده‌اند.

شواهد حاکی است در مناطقی از پایتخت اسلواکی با درختان بیشتر، مردم تابستان‌هایی خنک‌تر، پاک‌تر و با کمترین اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی را تجربه می‌کنند و به همین دلیل اخیراً گرایش شهروندان به سکونت در این محله‌ها بیشتر شده است. از سوی دیگر در نقاطی از براتیسلاوا که از پوشش سبز گیاهی برخوردار است، تنوع زیستی بیشتر به چشم می‌خورد و در هنگام بارش باران و برف شدید، آسیب کمتری بر سازه‌ها و مردم وارد می‌شود. شهردار پایتخت اسلواکی و پس از آن گروهی از مبتکران با در نظر گرفتن تمام این مزایا و توجه ویژه به بعد زیباشناسی مناطق سبز، به سمت کاشت درختان جدید ترغیب شدند.

اگرچه از هفته گذشته فعالیت نوآوران براتیسلاوایی برای کاشت تدریجی درختان جدید آغاز شده است، با این حال بخش اصلی پروژه از ماه اکتبر و قبل از شروع فصل بارش برف اجرا خواهد شد. گروه خلاق اهل پایتخت در نظر دارند فاز دوم کاشت درخت را از ماه نوامبر آغاز کنند چرا که از نظر این افراد این ماه بهترین زمان برای کاشت درختان است زیرا شرایط آب و هوایی امکان ریشه کردن بهنگام آن‌ها را فراهم می‌آورد.

کد خبر 445196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.