ایجاد منطقه ویژه گردشگری در سیاه‌رود

شهردار قائم‌شهر از اجرای طرح‌های عمرانی با هدف بهسازی و بازسازی خسارت‌های ناشی از سیل و ایجاد منطقه ویژه گردشگری در حریم سیاه رود خبر داد.

عباس صالح زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روند توسعه و آبادانی در قائم‌شهر اظهار کرد: با توجه به اینکه حریم راه‌آهن در قائم‌شهر از توسعه یافتگی خوبی برخوردار نیست، عملیات عمرانی در این بخش آغاز شده است.

وی با اشاره به وقوع سیل در دو سال گذشته و ضرورت آزادسازی حریم رودخانه سیاه رود، افزود: با توجه به قابلیت مناسب این منطقه برای توسعه گردشگری، بازگشایی حریم این رودخانه در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار قائم‌شهر ادامه داد: برای اجرای این طرح بازگشایی حدفاصل پل سمنادشت و پل داخل شهر که از سال ۸۸ آغاز شده بود را به پایان رساندیم؛ تاکنون حریم رودخانه سیاه رود به طول ۵۰۰ متر و عرض ۱۵ متر با مجوز کمیسیون ماده ۵ بازگشایی شده است.

صالح زاده با اشاره به وجود املاکی که در مجاورت رودخانه سیاه رود قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: برخی اشخاص به حریم و بستر رودخانه تجاوز کرده‌اند که از این افراد و کسانی که در هنگام خرید به شهرداری مراجعه نکرده‌اند یا بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز کرده بودند دعوت شده و به آن‌ها اعلام شده در صورت همکاری و طی مراحل قانونی، مدیریت شهری در دیوارکشی‌ها و ایجاد سیستم فاضلاب به آنان مساعدت می‌کند.

کد خبر 445195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.