برنامه‌های ویژه سازمان پارک‌های اصفهان برای فصل پاییز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در سطح شهر اصفهان حدود ۳۶۰ اصله درخت خطرآفرین در مناطق ۱۵ گانه شهر و ناژوان شناسایی شده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در فصل پاییز اقدامات ویژه سازمان پارک‌ها در چند بخش اجرا می‌شود که بخش نخست شامل جمع‌آوری برگ درختان پاییزی است.

وی افزود: مطابق سال‌های گذشته چند نقطه از شهر از جمله باغ جروکان، سمت شمال باغ محمودآباد، سمت شرق دپوی جنگل شرق و در قسمت غرب ناژوان برای انتقال و دپوی برگ‌های پاییزی و انجام مراحل تبدیل به خاکبرگ به مناطق پانزده‌گانه مرتبط می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: اقدام دوم تغذیه خاک و برنامه غنی‌سازی خاک با روش‌های مختلف از جمله ایجاد چال‌کود در بعضی از نقاط همچنین تزریق به تنه درختان و تزریق به خاک انجام می‌شود.

وی خرید متمرکز را دیگر اقدام سازمان پارک‌ها در فصل پاییز عنوان کرد و گفت: لایحه خرید متمرکز اقلام فضای سبز توسط شورای اسلامی شهر تصویب شده که بر این اساس برنامه‌ریزی امسال سازمان پارک‌ها خرید متمرکز درخت و درختچه با اندازه‌های بزرگ‌تر و با کیفیت بیشتر است.

مرتضایی‌نژاد ادامه داد: با محل‌های تولید درخت و درختچه در نقاط مختلف کشور مکاتبات انجام شده تا به صورت متمرکز درخت و درختچه خرید شود  و در فصل پاییز و زمستان کاشته شود.

وی از بررسی مجدد سیستم‌های آبیاری فضای سبز خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه از ابتدای آبان‌ماه سال‌جاری پیمانکاران جدید در هر منطقه شهرداری انتخاب شده و معرفی می‌شوند، تمام سیستم‌های آبیاری بار دیگر بررسی و تحویل پیمانکاران خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به شناسایی درختان خطرآفرین شهر، گفت: در فصل تابستان بازدیدهای کارشناسی درختان شهر انجام شده و خطرآفرین‌ها شناسایی و به مناطق معرفی شدند تا با هماهنگی سازمان قطع شوند.

وی تصریح کرد: در سطح شهر اصفهان حدود ۳۶۰ اصله درخت خطر آفرین در مناطق ۱۵‌گانه شهر و ناژوان شناسایی شده که امیدواریم با حذف آنها بر اساس برنامه‌ریزی، در فصل پاییز درخت پوک و خطرآفرین در شهر نداشته باشیم.

کد خبر 445187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.