کمیسیون انرژی مجلس تکمیل نیروگاه میل نادر زابل را پیگیری می‌کند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون انرژی تسریع در احداث نیروگاه ۵۰ مگاواتی بادی میل نادر زابل را با قابلیت افزایش تا ۱۰۰۰ مگاوات پیگیری می‌کند.

مالک شریعتی نیاسر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون سفر یک روزه برخی از اعضای کمیسیون انرژی به استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: صبح روز پنجشنبه به همراه ریاست کمیسیون انرژی و رئیس کمیته گاز و دیگر اعضای کمیسیون به استان سیستان بلوچستان سفری داشتیم. هدف اصلی انجام این سفر پیگیری سوال نماینده زابل از وزیر نیرو در ارتباط با تسریع در احداث نیروگاه بادی میل نادر زابل بود. بنابراین ما در این سفر این موضوع را از نزدیک دنبال کردیم.

وی افزود: مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر وزارت نیرو ما را در این سفر همراهی کرد و در ادامه این سفر نیز از بخش‌هایی از پروژه‌های استانی بازدید کردیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیروگاه بادی میل نادر یک نیروگاه ۵۰ مگاواتی است که در فاز اول احداث می‌شود و قابلیت افزایش ظرفیت تا ۱۰۰۰ مگاوات را دارد و تقریباً فعالیت پروژه در حال پیشرفت است، اما آنچه که برای ما اهمیت داشت این بود که در زمان بندی که اعلام کردند کار به نتیجه برسد. اکنون منتظر هستند تا مقداری سرعت باد کاهش یابد تا جرثقیل‌ها بتوانند تأسیسات اصلی را نصب کنند.

شریعتی تاکید کرد: بعد از بازدید از نیروگاه میل نادر از پروژه گازرسانی زابل و خط لوله اصلی ۳۶ و ۲۴ اینچی زاهدان به زابل بازدید کردیم. نیمی از این خط لوله از زاهدان تا سه‌راه زابل_نهبندان است و نیم دیگر هم از سه‌راه تا زابل است. در بخش اول ۲۰ کیلومتر و در بخش دوم ۵۸ کیلومتر همچنان باقی مانده است‌.

وی در پایان یادآرو شد: لوله‌های بکار رفته خاص هستند و در حال حاضر منتظر تخصیص شرکت لوله سازی اهواز هستند که فعلاً ظرفیت اصلی خود را روی تکمیل خط لوله انتقال نفت کوره به جاسک گذاشته است. دنبال تسریع عملیات گازرسانی برای زابل و مردم آن هستیم.

کد خبر 445184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.