احمدی نژاد: فیلتر در زمان من؟ یادم نمی آید

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا در بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

احمدی نژاد: ازحرف‌ها و کارهایم پشیمان نیستم

کانال تلگرامی منتسب به محمود احمدی‌نژاد گفت و گویی از رئیس دولت نهم و دهم با رادیو اروپای آزاد منتشر کرد؛ احمدی‌نژاد در این مصاحبه از تصمیمش برای میانجیگری میان عربستان و یمن تا دلیلش برای استفاده از لفظ «خس و خاشاک» نسبت به معترضان سال ۸۸ گفت او پیرامون نامه به بن ولیعهد عربستان اظهار کرد: من فکر می‌کنم مسئولیت‌های انسانی حد و مرزی ندارد. هرکس که انسان است در روی کره زمین، درباره مسائل انسانی مسئول است آن قدر که می‌تواند تلاش کند جلوی جنگ‌ها، خونریزی‌ها، دشمنی‌ها و اختلافات را بگیرد، در جهت صلح و دوستی و امنیت تلاش کند وظیفه‌اش هست، وظیفه انسانی‌اش است.

محمود احمدی‌نژاد تأکید کرد که از سخنان و عملکردش در دو دوره ریاست جمهوری پشیمان نیست. او در واکنش به گزارش‌ها درباره تلاش او برای ملاقات با رهبری برای شرکت در انتخابات هم گفت: متأسفانه رسانه‌ها نظرات خودشان را منتشر می‌کنند بدون اینکه دنبال سند باشند.

احمدی نژاد پیرامون فیلتر شبکه‌های مجازی در دولت هشتم گفت: من یادم نمی‌آید، در اینجا فیلتر به این معنا نیست. همان‌ها که فیلتر می‌کنند در ایران خودشان فیلترشکن می‌فروشند. همان‌ها که فیلتر می‌کنند فیلترشکن هم می‌فروشند. به هرحال هستند در آنجا. مهم نیست فقط یک هزینه اضافه می‌پردازند.

پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به سوالی درباره تخلفات در دور دوم انتخابات مجلس

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به زمان تعیین تکلیف منتخبانی که در دوره دوم انتخابات مجلس انتخاب شده‌اند، اظهار کرد: شورای نگهبان تا پایان هفته گذشته در حال دریافت گزارش شکایات انتخاباتی بود.

کدخدایی با اشاره به انجام بررسی‌های اولیه گفت: خوشبختانه گزارش موثر و خاصی درباره تخلف‌های انتخاباتی به دست ما نرسیده و صرفاً این گزارش‌ها به نحوه تبلیغات و برخی محدودیت‌ها معطوف بوده است.

موسوی: توانسته‌ایم توان دفاعی مان را ارتقاء دهیم

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی گفت: کسانی که در دوران دفاع مقدس فعال بودند، باید ابعاد جنگ تحمیلی را بیان کنند؛ چراکه فعالیت‌های رزمندگان باید برای همه اثبات شود. رزمندگان جنگ تحمیلی باید اسناد و مدارک باقی مانده از جنگ را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: معمولاً همه پدیده‌های تاریخی با مقداری تحریف مواجه می‌شوند، اما اصل آن پدیده برای انتقال به آیندگان باقی می‌ماند؛ به ویژه اگر پدیده‌های تاریخی مانند واقعه عاشورا، بر مبنای آموزه‌های دینی اتفاق افتاده باشند. درباره واقعه عاشورا هم تحریف‌هایی اتفاق افتاد اما اصل و مبنای نهضت اباعبدالله (ع) باقی ماند.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه دفاع مقدس در امتداد خط عاشورا بود، اظهار کرد: گاهی اوقات تحریف‌هایی در روایت دفاع مقدس انجام می‌شود، اما آن وقایعی که سند دارد، قطعاً اتفاق افتاده است.

امیر سرلشکر موسوی بیان کرد: باید آدرس دقیق را به آیندگان بدهیم که بر مبنای آن آدرس از این کشور دفاع کنند. همه ما اعم از پژوهشگران و کسانی که خاطرات جنگ را نقل می‌کنند، باید در این زمینه تلاش کنیم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سؤال که شعار «ما می‌توانیم»، چقدر در ارتش محقق شده است، گفت: با وجود تحریم ۴۰ ساله و محدودیت‌هایی که دشمنان برای کشورمان بوجود آوردند، در رژه‌ها و رزمایش‌های مختلف مشخص شده که توانسته‌ایم توانایی دفاعی را در تمام عرصه‌ها، حفظ کنیم و ارتقا دهیم و آنچه که می‌خواهیم بسازیم و از آن استفاده کنیم، اگرچه بخشی از توانمندی‌ها قابل ارائه است و بسیاری از آن‌ها به دلیل طبقه بندی مکتوم می‌ماند.

نائب رئیس مجلس: به دنبال کاهش اختیارات شورای نگهبان هستیم

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، اختیارات شورای نگهبان را افزایش می‌دهد، گفت: در حال حاضر اختیارات شورای نگهبان مطلق بوده و هرکسی در انتخابات ثبت‌نام کند شورای نگهبان نیز به آن رسیدگی خواهد کرد.

نماینده مردم مشهد تاکید کرد: در واقع ما در این طرح می‌خواهیم به ثبت‌نام افراد سروسامان ببخشیم تا هرکسی نتواند در انتخابات نام‌نویسی کند و شاهد حضور افراد واجد شرایط در این عرصه باشیم.

وی در ادامه افزود: بنابراین این طرح به معنای بسط اختیارات شورای نگهبان نیست.

عضو هئیت‌رئیسه مجلس در رابطه با معیارهای رجل سیاسی اشاره و اظهار کرد: پیشنهادهای اولیه‌ای در این باره ارائه دادیم که باید در کمیسیون مربوطه و همچنین در صحن رسیدگی آن به اتمام برسد؛ چراکه این طرح اولیه بوده و در کمیسیون هم به تصویب نرسیده و ممکن است تغییراتی در آن ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: در مجلس این‌گونه مسائل مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند؛ بنابراین همانطور که در پیشنهاد اولیه این طرح سن افراد ۴۰ سال بود، اما در کمیسیون به ۴۵ سال رسید حالا ممکن است در صحن چیز دیگری شود؛ فلذا این به معنای نهایی بودن طرح نیست زیرا بعد از اینکه مصوب شد و شورای نگهبان هم ایرادات آن را گرفت و به تصویب رسید آن موقع می‌شود در رابطه با این موضوع گفت‌وگو کرد.

میرتاج الدینی: مخالفت اروپایی‌ها با استفاده از مکانیسم ماشه شکست و انزوای آمریکا است

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی پیرامون اقدامات اخیر آمریکا اظهار کرد: همان طور که پیش‌بینی کرده بودیم اقدام نابجای آمریکا به نتیجه نخواهد رسید و انگشت آمریکا به ماشه مکانیسم ماشه نمی‌رسد.

وی درباره نامه سه کشور اروپایی نیز گفت: آبروی اروپایی‌ها در گرو این کار بود، آن‌ها در حالی عضو برجام هستند که آمریکا از این توافق خارج شد و اگر می‌خواستند با آمریکا همراهی کنند هم استقلال آن‌ها و هم استقلال شورای امنیت زیر سوال می‌رفت لذا پیش‌بینی می‌شد که تروئیکای اروپایی با آمریکا همراهی نکنند.

این نماینده مجلس با اشاره به مخالفت روسیه و چین با استفاده آمریکا از مکانیسم ماشه گفت: این اتفاق بار دیگر شکست سیاسی آمریکا در شورای امنیت را نشان می‌دهد و جلوه‌ای از انزوای آمریکاست در حالی که آمریکا می‌خواست ایران را منزوی کند اما خودش شکست خورد.

میرتاج الدینی ادامه داد: ترامپ از جهات مختلف مورد تهاجم است، در داخل از مسائل اقتصادی گرفته تا مسائل حوزه بهداشت و سلامت که آمریکا بیشترین تلفات را داشته تا انزوای بین‌المللی این کشور.

وی در پایان یادآور شد: آمریکا در ماجرای مکانیسم ماشه هم به دنبال کاربرد داخلی این موضوع خصوصاً در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بود اما از این جهت هم شکست خورد.

کد خبر 445168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.