دور برگشت لیگ کشتی ایران بعد از جهانی صربستان برگزار می‌شود

رئیس سازمان لیگ کشتی گفت: دور برگشت و نیمه نهایی و فینال لیگ کشتی بعد از جهانی صربستان به انجام خواهد رسید.

‌به گزارش ایمنا عبدالمهدی نصیرزاده در مورد وضعیت لیگ برتر آزاد بعد از انصراف چند تیم، اظهار داشت: ۶ تیم در کشتی آزاد حضورشان قطعی است. تقاضا برای ورود تیم‌های دیگر هم بود و ما ۱۰ تیم را قرعه کشی کرده بودیم اما پاس تهران و ستارگان ساری با هم ادغام شدند و تنها تیم نظامی لیگ آزاد، پاس ساری است. نفت و گاز کرمانشاه هم قرار بود حضور پیدا کند اما با توجه به اینکه اسپانسر نتوانست تعهدات مالی را به جا بیاورد، از حضور در لیگ انصراف داد. نامه انصراف هیئت کشتی گلستان هم امروز به دست ما نرسید. دو تیم تقاضای ورود به لیگ آزاد را داشتند اما دیگر دیر بود و با شرایط حاکم تصمیم بر این شد که با ۶ تیم مسابقات را برگزار کنیم. لیگ آزاد در دو گروه سه تیمی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بازگشت فولاد اکسین به لیگ فرنگی تاکید کرد: جا دارد از زحماتی که اصحاب رسانه در این خصوص داشتند، تشکر و قدردانی کنم. واقعاً قدرت رسانه بود که صدای قهرمانان خوزستانی ما که از نامداران کشتی هم هستند به گوش مسئولان رسید و آنها هم به خوبی از کشتی حمایت کردند. از کریم حسینی نماینده ورزش دوست خوزستان هم تشکر و قدردانی می‌کنم که با حمایت او فولاد اکسین با ستاره‌هایش در لیگ ماند. حالا ما چهارضلعی قهرمانی در لیگ فرنگی داریم و ۴ تیم مدعی قهرمانی هستند.

نصیرزاده در مورد لیگ فرنگی اضافه کرد: در فرنگی ۱۰ تیم در دو گروه داریم که مسابقات لیگ فرنگی هفتم مهر وزن کشی شده و طی دو روز ۸ و ۹ مسابقه خواهیم داشت. دهم و یازدهم نیز استارت لیگ آزاد زده خواهد شد و ۲۴ مهر دور رفت تمام خواهد شد. دور برگشت و نیمه نهایی و فینال نیز بعد از جهانی صربستان به انجام خواهد رسید. در آن مقطع بر اساس وضعیت وقت کرونا، تصمیم می‌گیریم مسابقات رفت و برگشتی باشد یا متمرکز. در واقع این تصمیمات بعد از جهانی ۲۰۲۰ اتخاذ خواهد شد.

رئیس سازمان لیگ در برنامه دایره طلایی از افزایش قراردادها در لیگ فصل جدید خبر داد و گفت: در رشته آزاد سقف قراردادها نسبت به سال گذشته افزایش داشت. می‌توانم بگویم سقف قرارداد ما بین ۳۵۰-۳۶۰ میلیون است و بر اساس قراردادهای ثبت شده در سازمان لیگ، چرخه مالی ۱۵ تا ۲۰ میلیاردی در کشتی آزاد را شاهد هستیم.

کد خبر 445150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.