کسب برند «مشهد، شهر دوستدار آب» از سوی کمیته آب شناسی یونسکو

رئیس گروه شهر خلاق شهرداری مشهد گفت: شهر دوستدار آب پروژه‌ای از مجموعه طرح ‌های سازمان یونسکو بوده که توسط باشگاه آب و فاضلاب کمیسیون ملی یونسکو-ایران پیگیری می ‌شود.

به گزارش ایمنا، محمد صفریان با اشاره به تدوین و تصویب شاخص‌ها و استاندارهای شهرهای دوستدار آب توسط کمیسیون ملی یونسکو- ایران، اظهار کرد: پس از نهایی شدن شهر دوستدار آب و تصویب آن در کمیسیون ملی یونسکو- ایران این طرح به سازمان جهانی یونسکو پیشنهاد شد و پس از بررسی در کمیته آب شناسی یونسکو (IHP) و کمیته جهانی آب شناسی مورد استقبال و پذیرش این کمیته قرار گرفته است.

وی افزود: با موافقت کمیته آب شناسی یونسکو نسبت به طرح شهر دوستدار آب، ایران به عنوان پایلوت اولیه توسط این کمیته انتخاب شد.

رئیس گروه شهر خلاق شهرداری مشهد تصریح کرد: کمیته آب شناسی در نظر دارد تا در سال ۲۰۲۱ میلادی این طرح را به عنوان طرحی جهانی معرفی کند و در دیگر کشورها اجرا کند. اکنون کمیسیون ملی یونسکو- ایران پس از بررسی چند شهر از جمله مشهد و اصفهان، شهر مشهد را پس از کسب امتیاز بالا به عنوان اولین شهر دوستدار آب انتخاب کرد.

صفریان خاطرنشان کرد: شهر مشهد سعی دارد طی دو سال آینده یعنی تا سال ۲۰۲۱ فعالیت‌های خود را ارتقا داده تا ضمن ارتقا استاندارهای شهرهای دوستدار آب به عنوان عضو این شبکه باقی بماند.

کد خبر 445133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.