استفاده از ایده‌های شهروندان در جهت آبادانی شهر

مشاور و بازرس ویژه شهردار و نماینده تام الاختیار استاندار اصفهان گفت: برای پیشرفت شهر از هر ایده‌ای که بتواند به مدیریت شهری کمک کند، استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا کیهان‌پور در جلسه هم‌اندیشی با جمعی از معتمدین محلات مختلف منطقه هشت، اظهار کرد: برای پیشرفت شهر از هر ایده‌ای که بتواند به مدیریت شهری کمک کند، استقبال می‌کنیم و در این مسیر تخصص افراد اهمیت دارد و بهترین فکر و پیشنهاد را از هر جناحی هم که باشد پذیرا هستیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این جلسه نشان از ارزش قائل بودن برای شهر و آبادانی آن است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهردار اصفهان از اساتید دانشگاهی است، همفکری با شهروندان و معتمدین محله‌ها را در اهداف کاری خود قرار داده است، چراکه خرد جمعی را بر خرد فردی ترجیح می‌دهد و بر این عقیده است که در این دوره از مدیریت شهری باید از نظرات و پیشنهاد معتمدین و دلسوزان مناطق برای آبادانی شهر استفاده کنیم تا همچنان اصفهان یکی از بهترین شهرها باشد.

مشاور و بازرس ویژه شهردار و نماینده تام‌الاختیار استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه ملاک استفاده از نظرات شهروندان برای آبادانی شهر، تخصص و دلسوزی آن‌ها است، ادامه داد: مدیریت شهری بر این عقیده است که برای پیشرفت شهر باید از خرد جمعی استفاده کرد و کاری به دسته بندی‌های سیاسی نداریم، همانطور که بسیاری از مدیران مناطق از دوره‌های قبل همچنان در شهرداری فعالیت می‌کنند.

وی گفت: با توجه به نگاه ویژه مسئولان کشوری به کلانشهر اصفهان، این شهر باید دارای ویژگی خاص بوده تا ظرفیت برگزاری جلسات اوپک و سران کشور را داشته باشد.

کیهان‌پور افزود: اگر یک شهروند از اقلیت ارمنی پیشنهاد ویژه‌ای دارد که می‌تواند به آبادانی شهر کمک کند، بهتر است از آن استفاده کرد چرا که شهرداری از هر ایده‌ای در جهت پیشرفت شهر استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئولان و معتمدین محلات باید در جمع شهروندان حاضر شده و از تفکرات آن‌ها استفاده کنند، تصریح کرد: باید زحمات شهرداران و مسئولان ادوار گذشته در راستای آبادانی شهر تاریخی اصفهان را حفظ و در جهت پیشرفت اهداف شهری گام برداشت و در این مسیر هر فکر و ایده‌ای می‌تواند قطعاً راهگشا باشد.

مشاور و بازرس ویژه شهردار و نماینده تام‌الاختیار استاندار اصفهان گفت: در صورتی که معتمدین محله‌های مختلف منطقه هشت برای رفع مشکلات و آبادانی و توسعه شهر ایده‌ای دارند می‌توانند آن را مطرح کنند تا در شورای راهبردی معاونان شهردار اصفهان انعکاس و در صورت صلاحدید اجرایی شود.

مدیریت شهری به دنبال نمایش اقدامات نیست

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری به دنبال نمایش اقداماتی نیست که در شهر انجام می‌شود بلکه تلاش می‌کند پروژه‌هایی که در شهر ماندگار است را به سرانجام رساند، اظهار کرد: به عنوان مثال برای احداث و بهره‌برداری از خطوط مختلف مترو بیش از سه هزار نفر به صورت شبانه‌روزی زیرزمین مشغول کار هستند تا شهروندان در طول روز حمل و نقلی آسان‌تر و سریع‌تر داشته باشند، یا پروژه‌های سالن اجلاس و نمایشگاه بزرگ اصفهان که در حال اتمام است، اما کسی از نحوه به سرانجام رسیدن این پروژه‌های وسیع و ماندگار برای شهر خبر ندارد.

کیهان‌پور گفت: شاید همه شهروندان روزانه از مسیر سالن اجلاس یا نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان تردد نکنند و متوجه این پروژه‌های عمرانی با این وسعت نشوند، اما این پروژه‌ها بسیار هزینه‌بر است و نیاز به پیگیری‌های زیادی برای به انجام رسیدن دارد.

وی ادامه داد: مسئولان شهری و استانی باید سفرهای زیادی به تهران بروند و با مقامات عالی کشور و رئیس جمهور ساعت‌ها جلسه و گفت و گو داشته باشند تا بتوانند برای پروژه‌های عظیم کلانشهر اصفهان بودجه تخصیص داده شود.

مشاور و بازرس ویژه شهردار و نماینده تام‌الاختیار استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه تمام پروژه‌های اصلی شهر رو به اتمام است، تصریح کرد: مسئولان زیادی در دوره‌های گذشته مدیریت شهری، استارت پروژه‌های اصلی شهر را زدند که شاید در حال حاضر حضور ندارند، اما خوشبختانه این پروژه‌ها با قوت و تلاش مسئولان فعلی در حال انجام و اتمام است و کارهای زیربنایی شهر تا پایان این دوره مدیریت شهری به نتیجه خوبی خواهد رسید.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود با کمک مسئولان، معتمدین محلات منطقه هشت و شهروندان برای پیشرفت و آبادانی این منطقه که بزرگترین و پرجمعیت‌ترین منطقه کلانشهر اصفهان است دست در دست هم داده و تجربیات، تخصص و ایده‌های ناب را به گوش مدیر منطقه و مسئولان شهری و استانی برسانیم تا شاهد رقم زدن اتفاقات خوبی در این منطقه و به تناسب آن در سطح کلانشهر اصفهان باشیم.

صدای معتمدین محلات را به گوش مقامات استانی می‌رسانیم

«محمد کیهانی»، مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: تلاش می‌کنیم صدای معتمدان محلات مختلف را از به گوش مقامات استانی رسانده و مشکلاتی که رفع آن در توان منطقه نیست را با استفاده از ظرفیت‌ها به حداقل برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه این منطقه پرجمعیت‌ترین منطقه شهر اصفهان است، اظهار کرد: شهردار اصفهان از چندین ماه گذشته جمعی از مشاوران خود را در مناطق مختلف شهر مأمور کرد تا جلساتی با معتمدین مناطق مختلف برگزار کنند.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان افزود: حساسیت منطقه هشت به دلیل گسترده بودن طیف شهروندانی که از طبقات و گرایش‌های مختلف ساکن آن هستند سبب شد تا شهردار اصفهان مشاور و بازرس ویژه خود را برای دیدار و هم اندیشی با معتمدین منطقه انتخاب کند.

وی ادامه داد: این حضور فرصتی است تا صدای معتمدین محلات مختلف را از به گوش مقامات استانی برسانیم و مشکلاتی که رفع آن در توانمان نیست را با استفاده از ظرفیت‌ها به حداقل برسانیم.

کیهانی پیشنهاد داد: گروهی در فضای مجازی تشکیل شود تا معتمدین محلات مختلف منطقه، بخشی از مشکلات را بدون واسطه و معطلی برای تشکیل جلسه و رفع مشکل با مدیر منطقه و مشاور و بازرس ویژه شهردار اصفهان به اشتراک بگذارند تا بدون اتلاف وقت از مسائل و مشکلات باخبر شویم؛ قطعاً در این مسیر از راهنمایی معتمدین محلات استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، در پایان این جلسه جمعی از معتمدین محلات مختلف منطقه به بیان مشکلات محله خود و ارائه نظرات در جهت رفع و بهبود آن پرداختند.

کد خبر 445120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.