ساخت مدارس متحرک در واکنش به کرونا

نیویورک میزبان مدارس کوچکی است که در واکنش به شیوع بیماری کووید-۱۹ با بیشترین توجه به تامین ایمنی دانش‌آموزان ساخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از انتشار ویروس کرونا و تعطیلی مدارس بسیاری از معماران در سراسر دنیا ایده‌هایی برای طراحی دوباره مراکز آموزشی ارائه دادند تا والدین با اطمینان خاطر کامل، فرزندان خود را به سمت مدارس راهی کنند. گروهی از معماران اهل نیویورک نیز با الهام از سبک طراحی سنتی مراکز آموزشی، مدارسی تک کلاسی ساخته‌اند تا دانش‌آموزان را هر چه بیشتر از ابتلا به ویروس کرونا حفظ کنند. این مجموعه‌های آموزشی که در مدت زمانی بسیار کوتاه احداث شده، مؤلفه‌های مهمی نظیر رعایت فاصله اجتماعی و تامین بهداشت و ایمنی معلمان و دانش‌آموزان را به طور جدی مورد توجه قرار داده است.

مدارس تک کلاسی از سقفی بسیار بلند برخوردار است و چشم‌اندازهای وسیعی برای تماشای زیبایی‌های منحصر به فرد بیرون را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. سیستم‌های بسیار پیشرفته‌ای برای تهویه هوا در فضای داخلی تعبیه شده است و دستگاه‌های ضدعفونی کننده در نقاط مختلف کلاس درس به طور مرتب تمام محیط را از هر گونه آلودگی پاک می‌کند.

سازندگان مدارس تک کلاسی نیویورک، این فضاها را به طور قابل انعطاف طراحی کرده‌اند تا در شرایط مختلف محیط داخلی آن را کوچک یا بزرگ کنند. حتی امکان ایجاد فضاهای کاملاً جدا برای تشکیل کلاس‌های خصوصی یک نفره در این مراکز آموزشی وجود دارد و جالب‌تر از همه اینکه می‌توان این مدارس را به سایر نقاط شهر انتقال داد.

مدرسه جدید نیویورک از تعداد هفت پانل منعطف تشکیل شده است و با حفظ رعایت فاصله دو متری دانش‌آموزان از یکدیگر، ۲۵ نفر را در خود جای می‌دهد. کف کلاس درس با ارتفاع از سطح زمین ساخته شده است که این کار امکان جریان یافتن هوا اطراف هر دانش‌آموز را به طور جداگانه فراهم می‌آورد و از هدایت جریان هوا از سمت هر کاربر به سمت دیگری جلوگیری می‌کند.

کد خبر 445119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.