مونیخ میزبان پارکینگ مخصوص اسکوترهای برقی

مقامات رسمی کلانشهر مونیخ در کشور آلمان از اهداف بلندپروزانه خود برای احداث پارکینگ‌های مخصوص اسکوترهای برقی در سراسر شهر رونمایی کردند و از افتتاح اولین پارکینگ در روزهای آینده خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع بیماری کووید -۱۹ باعث شد بسیاری از مردم جهان پیاده‌روی و استفاده از اسکوتر و دوچرخه را جایگزین وسایل نقلیه عمومی کنند تا از این طریق خود را در مقابل ابتلای ویروس کرونا در حین تردد ایمن سازند. در این راستا مقامات رسمی در بسیاری از شهرهای جهان برای ترویج هر چه بیشتر استفاده وسایل حمل و نقل سبز کوشیدند و به تغییر و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رفت و آمد عابران پیاده و کاربران دوچرخه و اسکوتر پرداختند. کشور آلمان نیز از سایر نقاط جهان عقب نماند و پس از گسترش شیوع ویروس کرونا برای به حداقل رساندن استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به سرعت وارد عمل شد. رونمایی از احداث پارکینگ‌های مخصوص اسکوترسواران از جمله آخرین اقدامات مقامات رسمی این کشور در واکنش به شیوع بیماری کووید -۱۹ بوده است.

محله لردنشین و بسیار زیبای Schwabing اولین منطقه در شهر مونیخ خواهد بود که به زودی در آن یک پارکینگ بزرگ به صاحبان اسکوترهای برقی اختصاص داده خواهد شد. شهردار مونیخ متعهد شده است که در آینده‌ای بسیار نزدیک به احداث چنین پارکینگ‌هایی در سایر نقاط شهر بپردازد به این امید که مردم هر چه بیشتر به سمت استفاده از اسکوتر، به جای وسایل حمل و نقل عمومی و خودروها شخصی روی بیاورند.

گفتنی است که پیش از این بسیاری از شهروندان مونیخی به منظور انتقاد از نبود فضای مورد نیاز برای پارک اسکوترهای خود نزد مقامات رسمی شهر رفته و اظهار کرده بودند که هنگام تردد در شهر و نیاز به بازدید از یک مکان مجبورند اسکوتر خود را بدون هیچ گونه ایمنی در فضاهای بیرونی رها کنند. مقامات رسمی شهر نیز در پاسخ به این نیاز شهروندان متعهد شده‌اند به زودی مکان‌هایی از شهر را به محل پارک اسکوترهای برقی اختصاص دهند و در عوض از آن‌ها خواسته‌اند فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل غیر موتوری نظیر اسکوتر را در میان دوستان و آشنایان خود ترویج کنند.

کد خبر 445113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.