افزایش ۲۵۰ درصدی انجام سی‌تی‌اسکن ریه در بیمارستان‌ها

عضو انجمن رادیولوژی ایران، گفت: انجام سی‌تی‌اسکن ریه در بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی ۹ استان پرجمعیت کشور به دلیل شیوع کرونا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی انجمن رادیولوژی ایران، امیررضا رادمرد، اظهار کرد: در ابتدای بروز اپیدمی کرونا در کشور که تست‌های تشخیص قطعی آزمایشگاهی (پی سی آر) به میزان کافی در دسترس نبوده یا دارای دقت اندکی بودند، سی تی اسکن ریه نقش بسیار کلیدی در تأیید تشخیص بیماری داشت و هنوز هم علیرغم افزایش کیفیت تست‌های تشخیصی آزمایشگاهی، تصویربرداری نقش بسیار مهمی در تشخیص بیماری، تعیین شدت درگیری ریه و بررسی عوارض ثانویه آن دارد. افزایش انجام سی تی اسکن ریه در بیمارستان‌ها نشان دهنده بار سنگین پاندمی کرونا بر جامعه رادیولوژی کشور است.

دبیر علمی سی و ششمین کنگره سالیانه انجمن رادیولوژی ایران، خاطرنشان کرد: این کنگره از ۱۳ تا ۱۶ آبان با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود و جدیدترین مباحث در حوزه‌های مختلف خصوصاً تصویر برداری ریه، عروق، اسکلتی - عضلانی، زنان- مامایی و هوش مصنوعی در آن مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت. وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا، کنگره به صورت مجازی در قالب ۱۲ وبینار و بیش از ۷۰ سخنرانی ضبط شده برگزار می‌شود، گفت: شعار کنگره امسال "رادیولوژی خط مقدم نبرد با بیماری‌های فراگیر جهانی" است.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای شیوع کرونا رادیولوژی نقش مهمی در تشخیص بیماری و تعیین پلن درمانی بیماران داشته است، تصریح کرد: از آنجا که یکی از بهترین روش‌های تعیین شدت درگیری ریه در ابتلاء به ویروس کرونا، تصویربرداری ریه بوده، این موضوع امسال در سی و ششمین کنگره سالیانه به عنوان یکی از موضوعات اصلی برگزیده شده و شعار کنگره نیز حول این محور انتخاب شده است.

رادمرد، اظهار کرد: در کنگره سی و ششم رادیولوژی، سخنرانان برجسته و صاحب نظر خارجی نیز از کشورهای فرانسه، انگلستان، آمریکا، کانادا و اتریش با هدف انتقال دانش روز به رادیولوژیست‌های کشور به صورت مجازی حضور خواهند داشت.

کد خبر 445112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.