عوامل موثر در بهبود خدمات الکترونیکی شهرداری‌ها چیست؟

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: بررسی عوامل موثر در بهبود خدمات الکترونیکی شهرداری‌ها نمونه موردی محله لنبان اصفهان به عنوان پروژه پژوهشی مساله محور حوزه بهره‌بردار معاونت شهرسازی و معماری توسط «افسانه آقایی» دانشجوی دانشگاه یزد مورد پژوهش قرار گرفت.

مرتضی نصوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: توسعه بی‌رویه شهرها در سال‌های اخیر موجب بی‌توجهی به محیط انسانی و طراحی برای جوامع انسانی شده است.

وی افزود: از پیامدهای منفی اجتماعی توسعه بی‌رویه شهرها می‌توان به نداشتن عدالت اجتماعی، هویت و… اشاره کرد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با بیان اینکه بعد اجتماعی پایداری رویکردی است که در دهه ۱۹۹۰و ۲۰۰۰ به منظور رفع این مشکلات پدید آمده مطرح شد، افزود: در این خصوص به منظور دستیابی به پایداری و بالاخص پایداری اجتماعی در شهر باید از کوچک‌ترین واحد سازنده شهر یعنی محله و به طور ویژه مرکز محله که دارای بالاترین سطح اجتماعی در هر محله است، اقدام کرد تا در پایان شاهد شهری پایدار باشیم.

وی ادامه داد: با استفاده از روش توصیفی و طراحی، ابتدا به بررسی مفهوم پایداری اجتماعی و مرکز محله (میدان محلی) به عنوان یکی از فضاهای عمومی در شهر بپردازیم و سپس برای استخراج شاخص‌هایی جهت احصای پایداری اجتماعی در یک مرکز محله به منظور داشتن فضای شهری پایدار از لحاظ اجتماعی اقدام شده است.

نصوحی خاطرنشان کرد: هدف از این پژوهش بالا بردن کیفیت فضای شهری (مرکز محله) با استفاده از مؤلفه‌های پایداری اجتماعی است تا آن فضا برای اجتماع ساکن و در راستای رفع نیاز آن‌ها در حال حاضر و آینده طراحی شود.

وی گفت: موارد استخراج شده از مبانی نظری که شامل معیارها و شاخص‌های پایداری اجتماعی است، در مرکز محله لنبان اصفهان به عنوان یکی از محلات تاریخی، مورد ارزیابی قرار گرفته و راهبردها و راهکارهای طراحی تدوین شده و طرحی مبتنی بر احصای پایداری اجتماعی در مرکز محله لنبان اصفهان ارائه شده است.

کد خبر 445100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.