وریا غفوری از نفت تهران تا استقلال + فیلم سوپرگل

وریا غفوری، ملی پوش سابق تیم ملی ایران در ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ سی و سه ساله می شود. این بازیکن هم اکنون کاپیتان اول تیم استقلال تهران است.

به گزارش ایمنا، وریا غفوری بازیکن تیم استقلال، در پست دفاع راست و همچنین به عنوان هافبک پا به توپ شده است. غفوری در سال ۲۰۱۴ به تیم ملی ایران پیوست ولی پیش از اردوی ترکیه در سال ۹۷، کارلوس کی‌روش، مربی وقت تیم ملی ایران، نام او را خط زد.

بیوگرافی وریا غفوری

وریا غفوری، کاپیتان کنونی تیم استقلال تهران، ۲۹ شهریور ۱۳۶۶ در شهر سنندج استان کردستان متولد شد. نام وریا به معنای زرنگ و هوشیار است. پدر وریا غفوری از آن جایی که خودش درس نخوانده و خیلی سختی کشیده بود، با فوتبال بازی کردن او مخالف بود و دوست داشت پسرش درس بخواند و یک شغل مناسب داشته باشد، اما عشق به فوتبال و استقلال در نهایت وریا را به دنیای فوتبال وارد کرد. وریا غفوری سابقه بازی در تیم بزرگی چون سپاهان اصفهان را نیز در کارنامه خود دارد و هم اکنون یکی از بازیکنان محبوب تیم استقلال است. وریا غفوری از فوتبالیست‌های اهل سنت ایران است.

همسر و فرزندان وریا غفوری

وریا غفوری با مونا اردلان ازدواج کرد و دو فرزند به نام‌های رادین و بارین دارند. رادین، پسر وریا غفوری، فوتبال را به صورت حرفه‌ای در مدرسه فوتبال استقلال دنبال می‌کند.

تیم‌های وریا غفوری

وریا غفوری سابقه بازی برای تیم‌های پاس تهران، پاس همدان، شهرداری تبریز، نفت تهران، سپاهان اصفهان و استقلال تهران را دارد. وی در سال ۱۳۹۳ با عقد قراردادی دو ساله سپاهان اصفهان پیوست. غفوری پس از سپاهان توانست از لیگ ۹۶-۹۵ با عقد قراردادی دو ساله به تیم استقلال تهران بپیوندد.


وریا غفوری در سال اول به علت مصدومیت‌های مکرر عملکرد خوبی نداشت و معمولاً نیمکت نشین بود. وی در فصل ۹۷–۱۳۹۶ در تیم استقلال به سرمربی‌گری وینفرد شفر، توانست خود را نشان دهد. وریا در سال بعد توانست برای اولین بار و در بازی هفته دهم مقابل سپاهان، بازوبند کاپیتانی استقلال را از آن خود کند. غفوری برای لیگ ۹۹-۹۸ دو فصل دیگر قرارداد خود را با باشگاه استقلال تمدید کرد و کاپیتان اول تیم استقلال شد.

وریا غفوری در لیگ قهرمانان آسیا

وریا غفوری در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ یکی از تأثیرگذارترین افراد تیم استقلال بود و بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت. ابتدا در بازی با الریان موفق به گلزنی برای استقلال شد و بازی بعدی هم مقابل الهلال عربستان باز هم گلزنی کرد.

افتخارات وریا غفوری

وریا غفوری با تیم سپاهان توانست قهرمان لیگ برتر ۹۴-۹۳ شود و با استقلال نیز در فصل ۹۷-۹۶ قهرمانی جام حذفی را تجربه کرد. او در سال ۹۴-۹۳ توانست لقب بهترین مدافع سال را از آن خود کند و در تیم منتخب سال لیگ برتر خلیج فارس قرار گیرد. وریا غفوری مجدد در سال ۹۷-۹۶ توانست در تیم منتخب سال قرار گیرد.

گل وریا غفوری به صنعت نفت

سوپر گل وریا غفوری در فصل ۹۸-۹۹ در ورزشگاه آزادی به تیم صنعت نفت یکی از مشهورترین گل‌های اوست. استقلال در این دیدار ۰-۴ پیروز مسابقه شد.

گل وریا غفوری به استقلال

وریا غفوری در زمانی که در تیم نفت تهران بازی می‌کرد و شاید نمی‌دانست قرار است روزی به استقلال برود، دروازه سید مهدی رحمتی را با یک سوپر گل باز کرد.
 

وریا غفوری و محرومیت بخاطر قلیان

وریا غفوری به همراه محسن مسلمان، پیش از دربی ۸۵ در آبان سال ۱۳۹۶ از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، به دلیل کشیدن قلیان تا اطلاع ثانوی محروم شدند. غفوری در مصاحبه‌ای گفته بود که تصاویر منتشر شده از او فتوشاپ است و چیزی درباره محرومیت نشنیده است.

وریا غفوری و کرونا

وریا غفوری، بازیکن تیم استقلال، در اواسط تیرماه ۹۹ هم زمان با چند نفر از هم تیمی‌هایش به کرونا مبتلا شد و مدتی را در قرنطینه گذراند. تصویری که وریا از خودش در قرنطینه منتشر کرد واکنش‌های احساسی بسیاری از هواداران فوتبال را در پی داشت.

خانه و ماشین وریا غفوری

در زمان قرنطینه کرونا، بسیاری از بازیکنان در منزل خود تمرینات بدنسازی را دنبال می‌کردند و تصاویری نیز از آن‌ها منتشر شد. عکس‌های منتشر شده از خانه وریا غفوری، خانه فوق لاکچری او را نشان می‌داد و در فضای مجازی واکنش‌های بسیاری را در برداشت.
ماشین‌های وریا غفوری تاکنون چندین بار جنجال به پا کرده است. یک بار باشگاه استقلال به این علت که پول نقد برای پرداخت قرارداد وریا نداشت، یک دستگاه خودروی BMW ۲۰۱۸ به او داد. وریا غفوری، ملی پوش سابق تیم ملی ایران، پیش از این نیز در دیدار پرسپولیس و ملوان در سال ۹۳، آخرین خودروی تولیدی شرکت مدیران خودرو را از مدیرعامل این شرکت به عنوان یکی از پدیده‌های فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا گرفته بود.
 

کد خبر 445092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.