باشگاه سفیران شهروندی در یزد آغاز بکار کرد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از آغاز فعالیت باشگاه سفیران شهروندی با هدف آموزش و ارتقای سطح آگاهی شهروندان در شهر یزد خبر داد.

عباس ملازینلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در عصر آموزش و آگاهی قرار داریم، اظهار کرد: امروز باید از تمام ظرفیت فرهیختگان، هنرمندان، ورزشکاران، پزشکان، معلمین، قهرمانان و سایر اقشار استفاده کرد.

وی افزود: در این زمینه انتقال تجربه و آموزش در مسیر بالا بردن سطح فرهنگ شهروندی یک ضرورت است لذا این امر، نقش الگوسازی را در جامعه خصوصاً در نسل کودک و نوجوان پررنگ‌تر می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان فرهنگی، مدیریت و اصلاح چرخه پیام‌رسانی و الگوسازی برای مخاطبان در تمام زمینه‌ها از جمله فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است، تاکید کرد: این امر مستلزم استفاده از تجربه، انگیزه و همت نخبگان جامعه است که در قالب عنوان طرح «باشگاه سفیران شهروندی» اجرا می‌شود.

ملازینلی در تشریح اهداف این طرح گفت: الگوسازی در عرصه‌های مختلف شهری و معرفی به جامعه، رفع افسردگی در خانواده‌ها و افزایش امید اجتماعی، افزایش تعلق شهری در بین شهروندان، تقویت و توسعه رفتارهای مثبت و سازگارانه با سایر همشهریان، بسترسازی برای پرورش یک شهروند مسئول و مؤثر در جامعه، اشاعه فرهنگ شهرنشینی، لزوم عملی شدن آموزه‌ها و نقش آن در توسعه فرهنگ شهروندی از جمله اهداف این طرح است.

وی تصریح کرد: در این طرح افرادی که با شرایط خاص به جایگاهی ویژه دست یافته‌اند با خصوصیات رفتاری و گفتاری مثبت شناسایی شده و بستر لازم برای ارائه آموزه‌ها و تجربه‌های آنها در بین اقشار جامعه فراهم می‌شود.

کد خبر 445084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.