شهروندان مشهدی هزینه اضافه به خودروهای باری پرداخت نکنند

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون ‌شهری شهرداری مشهد گفت: برخی از رانندگان ناوگان باری ممکن است به بهانه هزینه اجرای طرح‌های این سازمان، درخواست مبالغ اضافه داشته باشند که این مسئله غیرقانونی است و شهروندان باید از هرگونه پرداخت خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، علی باخرد اظهار کرد: در حال حاضر برخی از طرح‌های سازمان از جمله کنترل و نظارت بر تردد جرثقیل‌ها و بارگیری با اضافه طول و تناژ رایگان است و از رانندگان هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

وی با اشاره به طرح تردد ناوگان حمل بار سنگین و نیمه سنگین در محدوده‌های زمانی و مکانی مشخص، افزود: سه محدوده قرمز، زرد و سبز برای ناوگان باری پیش بینی شده است که برای تردد در آن نیاز به مجوز دارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد ادامه داد: بخش قرمز مربوط به محدوده هسته مرکزی مشهد به اضافه بلوارهای ملک آباد، احمدآباد و وکیل آباد است که مجوز زمانی تنها برای تردد از ساعت ۲۲ تا ۱۰ روز بعد صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش زرد نیز شامل بزرگراه‌های غدیر، آزادی، شهید کلانتری، شهید بابا نظر، شهید چراغچی و خیابان‌های استقلال، معلم، شهید قانع، شهید صیاد شیرازی و پیروزی می‌شود و خودروهای باری می‌توانند با دریافت مجوز رایگان یک ماهه از ساعت ۲۱ تا ۱۲ روز بعد در این محدوده اقدام به خدمات رسانی کنند.

باخرد افزود: هزینه مجوز تردد یک ماهه در محدوده سبز که شامل سایر نقاط شهر می‌شود، رایگان است و تردد خودروهای سنگین و نیمه سنگین در بلوارهای ملک آباد، احمدآباد و وکیل آباد پس از تاییدیه کمیسیون و تنها با مجوز موردی امکان پذیر است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد گفت: تردد ناوگان باری در محدوده‌های قرمز و زرد در مناسبت‌های ملی و مذهبی و ایام آلودگی هوا ممنوع است؛ همچنین این مجوزها تنها در زمان ارائه خدمات بار اعتبار دارد.

کد خبر 445073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.