افزایش صادرات نفت عربستان سعودی در ژوئن

صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه ژوئیه نسبت به کاهش تاریخی در ماه ژوئن افزایش یافت.

به گزارش ایمنا به نقل از شانا، صادرات نفت خام عربستان در ماه ژوئیه به ۵ میلیون و ۷۳۰ هزار بشکه در روز رسید و نسبت به کاهش تاریخی آن در ماه ژوئن افزایش یافت.

داده‌های مؤسسه جودی (Joint Organizations Data Initiative -JODI) که به سال ۲۰۰۲ برمی‌گردد، نشان داد که صادرات نفت خام عربستان در ماه ژوئن با ۴ میلیون و ۹۸۰ هزار بشکه در روز، کمترین مقدار صادرات این کشور بود.

با پایان یافتن کاهش داوطلبانه عرضه عربستان و دیگر اعضای حاشیه خلیج فارس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) - افزون بر توافق کاهش تولید اوپک - سطح تولید اوپک بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

تولید ماهانه نفت خام عربستان سعودی در ماه ژوئیه نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳.۳ درصد افزایش یافت و به ۸ میلیون و ۴۸۰ هزار بشکه در روز رسید که کمترین مقدار از دسامبر ۲۰۰۲ است.

تولید داخلی پالایشگاه‌های نفت خام عربستان سعودی در ماه ژوئیه ۱۳.۲ درصد کاهش یافت و به ۲ میلیون و ۹۰ هزار بشکه در روز رسید.

داده‌های وب سایت جودی نشان داد که مجموع تقاضای فرآورده‌های نفتی عربستان در ماه ژوئیه با ۲۱۹ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

این در حالی است که بزرگترین صادر کننده نفت جهان قیمت فروش نفت خام خود در ماه اکتبر را برای عرضه به خریداران آسیایی و آمریکایی کاهش داده است.

کد خبر 445069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.