تکمیل پروژه سبزه‌میدان زنجان ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شهردار زنجان گفت: تکمیل پروژه بزرگ سبزه‌میدان شهر زنجان نیازمند تامین اعتبار ۱۸۵ میلیارد تومانی بوده و تملک ۱۲ پلاک در این محدوده دغدغه اصلی شهرداری در پیشبرد این کار مهم است.

به گزارش ایمنا، حبیب‌الله ملایی‌یگانه با اشاره به بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از پروژه بزرگ سبزه‌میدان اظهار کرد: طبق آخرین توافقات و دستورات مصوب در جلسات، مقرر شده مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه سبزه‌میدان کمک شود که نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر دریافت این میزان اعتبار است.

وی اضافه کرد: در جلسه‌ای با شورای اسلامی شهر زنجان مقرر شدن این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی مقرر به مدت دو سال به بهره‌برداری برسد.

شهردار زنجان ادامه داد: با توجه به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در سطح مرکز شهر زنجان و ایجاد دغدغه برای برخی از کسبه در این محدوده، تلاش مجموعه شهرداری و سایر دستگاه‌های مربوطه بر این است تا پروژه مذکور در کم‌ترین زمان ممکن و حتی زودتر از زمان تعیین شده به اتمام برسد.

یگانه مهم‌ترین مشکل امروز شهرداری در خصوص پروژه سبزه‌میدان را موضوع تملک ۱۲ پلاک واقع در این محدوده عنوان کرد و افزود: با تخصیص به موقع اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی این پروژه ۲ ماه زودتر از موعد زمان‌بندی، به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: طبق آخرین برآوردهای انجام شده، این پروژه به ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا بتوان آن را به بهره‌برداری رساند.

شهردار زنجان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصدی پروژه سبزه‌میدان نیز گفت: در این خصوص به پیمانکار ابلاغ شده که علاوه بر اکیپ‌های روزانه، اکیپ‌های شبانه خود را نیز مستقر کنند تا پروژه در بازه زمانی تعریف شده به اتمام برسد.

یگانه به آخرین وضعیت پروژه بازگشایی پادگان شهر زنجان نیز اشاره کرد و افزود: پیرو مذاکرات اعضای شورای اسلامی شهر زنجان و نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی و در جلسه‌ای که به همین منظور با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استانداری زنجان برگزار شد، این دستور صادر شده که از وزارت دفاع و نیروی زمینی ارتش، هیأتی به زنجان سفر کرده و توافقاتی که در گذشته انجام گرفته است، دوباره مرور شود و با حل مشکلی که در این خصوص به وجود آمده است، کمک کنند تا شاهد عملیات اجرایی این پروژه باشیم.

وی افزود: پیرو همین جلسه، مجموعه شهرداری زنجان از روز ۲۳ شهریور اجازه یافت که تعدادی از ماشین‌آلات خود را در داخل پادگان برای آغاز عملیات اجرایی پروژه مستقر کند،

شهردار زنجان اضافه کرد: با توجه به اینکه این پروژه جزو پروژه‌های مهم زنجان به شمار می‌رود، ارتش نیز مشکلات خود را مطرح کرد و صورت جلسه نهایی و توافق به امضا رسید، اما درخواست‌هایی خارج از آن چیزی که توافق شده، از سوی ارتش مطرح می‌شد، لذا تاکید بر این شد که درخواست‌ها صرفاً در چارچوب توافقاتی که در گذشته انجام گرفته، باشد و ۲ نقشه از محل پروژه تحویل شهرداری شود.

یگانه خاطرنشان کرد: هم اکنون منتظر ابلاغ نقشه‌های ارتش هستیم و به لحاظ کار عمرانی اگر ۶ شش ماه کاری فرصت داشته باشیم، قادر خواهیم بود این پروژه را به اتمام برسانیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 445067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.