سابقه مدیریتی نامزدهای ریاست جمهوری به ۵ سال کاهش یابد

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است الزام هشت سال سابقه مدیریتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به پنج سال کاهش یابد.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در طی سال‌های گذشته قانون جامعی برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری وجود نداشت و در این راستا شاهد ثبت‌نام گسترده داوطلبان در این انتخابات بودیم که وجه جایگاه ریاست جمهوری را در کشور زیر سوال برده بود زیرا بسیاری از نامزدها ثبت نام انتخابات را به تمسخر می‌گرفتند و هیچ قانونی مبنی بر پالایش آن‌ها وجود نداشت.

وی افزود: اکنون در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اقدامات بسیار مطلوبی شده که انتظار می‌رود با اصلاح این قانون از هرگونه ثبت نام بی‌رویه جلوگیری شود و به‌واسطه شاخص‌های آن تنها افرادی که شاخص‌های لازم را دارند در انتخابات ثبت نام کنند.

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و کاهش ثبت‌نام‌های بی‌رویه وقت کمتری از هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان گرفته می‌شود؛ امیدواریم با تصویب اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری توسط مجلس، در انتخابات ۱۴۰۰ اجرا شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و قطعاً در طی این سال‌ها مدیران کارآمدی پرورش یافته‌اند اما بهتر است الزام داشتن هشت سال سابقه مدیریتی به پنج سال کاهش یابد.

کد خبر 445058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.