تأخیر در افتتاح بوستان عدالت سرخه

شهردار سرخه از پیگیری‌های مداوم شهرداری سرخه برای افتتاح بوستان عدالت سرخه خبر داد و گفت: دلیل اصلی تأخیر در بهره‌برداری از این طرح اختصاص ندادن منابع مالی از سوی ستاد بازآفرینی شهری بوده است.

به گزارش ایمنا، مصطفی نطنزی در خصوص روند پیشرفت و انجام کار در بوستان عدالت سرخه اظهار کرد: در حال حاضر، پروژه‌هایی که در شهرستان سرخه کار می‌شود، همه از اعتبارات شهرداری، استانی و ملی بوده، اما پروژه بوستان عدالت از اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری است.

وی گفت: ما هزینه این طرح را پرداخت نمی‌کنیم؛ بلکه هزینه‌ها را ستاد بازآفرینی شهری مستقر در مسکن و شهرسازی استان سمنان می‌پردازد و این مسأله، علت اصلی طولانی شدن این پروژه است.

شهردار سرخه تصریح کرد: طرحی که در ستاد بازآفرینی شهری مطرح می‌شود، توسط شهرداری ارائه و زمین و مشخصات آماده خواهد شد؛ زمینی پیشنهاد می‌شود که در مالکیت شهرداری باشد که به ستاد واگذار شده و اقدامات مربوط به تنظیم قرارداد، انتخاب پیمانکار و درنهایت شروع کار بر عهده ستاد است.

نطنزی عنوان کرد: در حال حاضر نیز مسؤولیت انجام پروژه با ستاد بازآفرینی شهری استان سمنان بوده و به علت مسائل و مشکلات مالی و پرداخت منابع مالی به مدت دو تا سه سال است که بوستان به‌صورت نیمه‌کاره رها شده و در کار وقفه افتاده است.

وی با بیان اینکه مشکلات مالی مانع از اتمام پروژه بوستان عدالت شده است، گفت: سه میلیارد ریال با اعتباری که ستاد بازآفرینی شهری برای پروژه در نظر گرفته است، در این طرح هزینه شده و شهرداری سرخه به‌منظور ساخت و طراحی پروژه میدان بهشتی و خیابان هفت تیر ۱۵ میلیارد ریال صرف کرده است.

شهردار سرخه خاطرنشان کرد: به علت نداشتن اعتبار و تزریق پول جهت ادامه روند ساخت‌وساز از سوی ستاد بازآفرینی شهری مسکن و شهرسازی، سرعت کار بسیار پایین بوده و این خود عامل اصلی طولانی شدن این پروژه است.

نظری افزود: با توجه به توقعات و درخواست‌های مکرر همشهریان در خصوص زمان اتمام کار، شهرداری سرخه به‌طور مداوم پیگیری و موضوع اتمام کار را به پیمانکار و مسکن و شهرسازی استان گوشزد کرده است.

وی گفت: شهروندان سرخه‌ای اطلاع داشته باشند که تنها نظارت این پروژه بر عهده شهرداری بوده و مسئولیت اجرای پروژه با ما نیست.

منبع: فارس

کد خبر 445028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.