رانندگان فاقد بار برگ شامل یارانه‌های دولتی ناوگان نمی‌شوند

معاون بار و کالای سازمان حمل و نقل شهرداری بندرعباس، گفت: رانندگان ناوگان سنگین و نیمه سنگین شهری برای دریافت تسهیلات و یارانه‌های دولتی خودرو، ملزم به داشتن بار برگ برای فعالیت‌های درون شهری خود هستند.

محمدرضا بی‌نیاز در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بار برگ، مجوزی است در بستر خدمات الکترونیک که نشان دهنده زمان بارگیری و مبدا و مقصد بار، وزن بار، مالک بار و دیگر مشخصات آن بوده و دارای یک کد اعتبار سنجی ۱۰ رقمی است که در کل کشور نمونه است.

وی افزود: در بیان ساده‌تر بار برگ اپلیکیشنی است که بستر دریافت و صدور بارنامه برای حمل بار درون شهری و حومه را با دسترسی راحت و سرعت عمل بیشتر برای رانندگان ناوگان سنگین و نیمه سنگین فراهم آورده است.

معاون بار و کالای سازمان حمل و نقل شهرداری بندرعباس افزود: در ازای درخواست رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل برای حمل بار، بار برگ از طریق سامانه حمل بار درون شهری به عنوان مجوز حمل صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سامانه صدور سند حمل و نقل بار درون شهری، رانندگان باید از طریق سامانه BaarBarg.ir و از طریق تلفن‌های همراه خود یا درگاه‌های اینترنتی، بدون نیاز به مراجعه حضوری و در کمتر از چند ثانیه، سند حمل مورد نیاز خود را دریافت کرده و فرآیند حمل و نقل بار را آغاز کنند.

بی‌نیاز با اشاره به ایجاد سامانه هوشمند صدور سند حمل بار درون شهری، اظهار کرد: بار برگ سند معتبری است که از ایجاد اختلاف بین فرستنده یا گیرنده با راننده جلوگیری کرده و همچنین مبنای تخصیص یارانه‌های دولتی مانند سوخت، لاستیک خودرو و حق بیمه به فعالان بخش حمل و نقل بار درون شهری است.

به گفته وی مواردی از قبیل سوخت و لاستیک با نرخ دولتی، برای این دسته از رانندگان از پاییز سال ۹۷ بر اساس پیمایش و داشتن بار برگ اختصاص یافته است.

معاون بار و کالای سازمان حمل و نقل شهرداری بندرعباس با بیان اینکه داشتن سند حمل بار درون شهری برای ناوگان سنگین و نیمه سنگین الزامی است، گفت: از آنجایی که توزیع عادلانه لاستیک، دسترسی آسان، تخصیص سهمیه سوخت و دیگر تسهیلات دولتی بر اساس پیمایش و عملکرد ناوگان صورت می‌پذیرد، داشتن باربرگ و ثبت اطلاعات در این اپلیکیشن مبنای اختصاص یارانه‌های دولتی است.

کد خبر 445011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.