بهره‌برداری از پروژه احداث لاگون‌های شیرابه در آذرماه سال جاری

رئیس کارخانه پردازش پسماند و تولید کود آلی شهرداری اصفهان از تکمیل پروژه احداث لاگون‌های شیرابه در آذرماه امسال و بهره‌برداری از آن‌ها خبر داد.

مسعود شیروانیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به منظور مدیریت و کنترل شیرابه‌های حاصل از پردازش پسماند شهری در سال ۱۳۹۸ پروژه‌ای تعریف شد که شامل احداث کانال انتقال شیرابه، حوضچه‌های ته‌نشینی و لجن‌گیر، سه عدد لاگون تصفیه شیرابه به روش تبخیری با پوشش ژئو ممبران و فنس‌های اطراف آن بود.

وی ادامه داد: اگر چه اجرای این پروژه از آبان ۱۳۹۸ در دستور کار قرار گرفت، اما در بهمن ماه و به دلیل شیوع ویروس کرونا موقتاً عملیات اجرایی آن متوقف شد.

رئیس کارخانه پردازش پسماند با اشاره به آغاز عملیات این پروژه در ماه آینده، تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و امکانپذیر نبودن اجرای پروژه در نیمه اول سال به دلیل افزایش شیرابه پسماند، ادامه اجرای پروژه که شامل تکمیل پوشش لاگون شماره سه و کانال انتقال شیرابه و فنس‌های اطراف آن است از ابتدای مهر ماه آغاز می‌شود.

شیروانیان در خصوص پیش بینی زمان پایان این پروژه، افزود: با توجه به میزان پیشرفت اجرای پروژه پیش بینی می‌شود در پایان آذر ماه امسال تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه شیرابه حاصل از پسماندها مایعی آلوده، سمی و خطرناک است، ادامه داد: اگر چه تلاش‌ها در سازمان بر ایجاد تجهیزات و امکانات مناسب برای به حداقل رساندن خطرات شیرابه متمرکز شده است، اما شهروندان نباید از نقش خود در این خصوص غافل شوند بلکه لازم است با اتخاذ رویکرد صحیح در مدیریت پسماندهای خانگی، آبگیری پسماندها، قرار دادن در کیسه مشکی و قرار ندادن پسماند در بیرون از منزل در خارج از زمان‌های مقرر از تولید و انتشار شیرابه جلوگیری کرده و مانع از انتشار این مایع پرخطر در منابع آبی و خاکی شوند.

کد خبر 445006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.