بررسی عوامل موثر در بهبود خدمات الکترونیکی شهرداری‌ها

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: بررسی عوامل موثر در بهبود خدمات الکترونیکی شهرداری‌ها به عنوان پروژه پژوهشی مساله محور حوزه بهره‌بردار معاونت حمل و نقل و ترافیک توسط دانشگاه علم و صنعت ایران مورد پژوهش قرار گرفت.

مرتضی نصوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: توسعه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی آثار بسیار مثبتی در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی و اقتصادی جوامع بهره مند از این فناوری‌ها گذاشته است.

وی افزود: در این میان و با توجه به تحولات عظیم صورت گرفته در ساختارهای خدماتی، نقش شهرداری‌ها به عنوان ارگان‌های تأثیرگذار در اقتصاد و خدمات شهری بیش از پیش پررنگ‌تر و مهم‌تر شده چرا که می‌تواند با استقرار و توسعه خدمات الکترونیکی و تعاملی در قالب خدمات شهرداری الکترونیکی از قابلیت‌ها و مزایای فراوان آن در عرصه خدمت‌رسانی به شهروندان بهره برده و گامی در راستای تحقق شهر الکترونیکی بردارد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این پژوهش که با هدف بررسی عوامل مؤثر بر بهبود خدمات الکترونیکی شهرداری اصفهان انجام شده، پس از توزیع و جمع آوری پرسش‌نامه در بین شهروندان چهار منطقه جغرافیایی شمال، جنوب، غرب و شرق شهر اصفهان، ابتدا عوامل تأثیرگذار بر بهبود خدمات با استفاده از تحلیل عاملی شناسایی و دسته بندی شده سپس بار عاملی عناصر مرتبط با بهبود خدمات الکترونیکی بر هرکدام از این مولفه‌ها مشخص و محاسبه شد.

وی خاطرنشان کرد: نتایج حاصله نشان داد که ایجاد دفاتر ارائه خدمات الکترونیکی در سطح محله‌ها، معرفی کانال‌های دسترسی و اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص نحوه استفاده، بیشترین تأثیر را در بهبود خدمات الکترونیکی دارد همچنین ویژگی تامین امنیت و حفظ اطلاعات خصوصی در استفاده از خدمات الکترونیکی دارای بیشتری ضریب تأثیر از دید پاسخ دهندگان برای یک خدمت مطلوب است.

نصوحی ادامه داد: نتایج پژوهش ۱۳ عامل را به عنوان فعالیت‌های مورد نیاز جهت بهبود خدمات الکترونیکی شهرداری اصفهان عنوان کرده است.

کد خبر 444997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.