بسیاری از شهروندان خواستار افزایش سرعت‌گیرها در معابر تهران هستند

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر تفریح با خودرو و موتورسیکلت یکی از مناطق مسکونی در این خصوص بوده و بسیاری از ساکنان این مناطق در تماس با سامانه ۱۳۷ شکایت می‌کنند و می‌گویند سرعت‌گیرها را بیشتر کنید.

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت آلودگی صوتی در پایتخت، اظهار کرد: کمیته آلودگی صوتی به طور مرتب برگزار می‌شود و به تازگی اطلاعات و گزارش وضعیت آلودگی در تهران و تأثیر آن بر سلامت مردم و شهروندان، استخراج و به کمیته محیط‌زیست شورا ارائه شده است.

خداکرمی با بیان اینکه همچنان تردد خودرو و موتور سیکلت در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها از عوامل اصلی آلودگی صوتی در تهران است، تصریح کرد: در حال حاضر تفریح با خودرو و موتورسیکلت در یکی از مناطق مسکونی موجب شده ساکنان این مناطق در تماس با سامانه ۱۳۷ شکایت کنند و خواستار افزایش سرعت گیرها شوند.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: برخی موتورسیکلت سواران و رانندگان خودرو اگزوز وسیله نقلیه خود را دستکاری می‌کنند و رانندگی آن‌ها هنگام شب در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها باعث نارضایتی در ساعت استراحت و خواب شهروندان می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از این مسائل اجتناب‌ناپذیر است ولی برخی دیگر را می‌توان با مداخله و آموزش شهروندی، احساس مسئولیت و مشارکت جمعی کنترل کرد.

عضو شورای شهر تهران در رابطه با اقدامات پیشگیرانه در قبال مدارس به عنوان یکی از نقاط آسیب پذیر در برابر آلودگی صوتی، گفت: دانش‌آموزان مدارسی که بَر خیابان‌ها و نزدیک بزرگراه‌ها واقع شده‌اند، در این خصوص گله‌مندند درحالی‌که این مسئله با دوجداره کردن پنجره‌ها قابل کنترل است ولی از دست شهرداری خارج است. آنچه مهم است نقش خودروها و موتورسیکلت‌ها بر روی این آلودگی صوتی است.

پروازهای نیمه شب مهرآباد به صفر رسیده است

وی در خصوص آلودگی صوتی محلات مجاور فرودگاه مهر آباد نیز توضیح داد: پرواز هواپیماها در فرودگاه مهرآباد بیشتر منطقه ۲۱ و بخشی از منطقه ۱۹ و ۱۰ را معرض آلودگی صوتی قرار می‌دهد.

خداکرمی ادامه داد: مجموعه اقداماتی ابتدای شورای پنجم انجام و با مذاکراتی که با سازمان هواپیمایی کشوری شد، پروازهای بعد از ساعت ۱۲ شب و قبل از ساعت پنج صبح تقریباً به صفر یا خیلی کم و اضطراری رسید.

وی اظهار کرد: شهرداری منطقه برای ساختمان‌های جدید و پنجره‌های دوجداره الزام قرار داده و به آن مواردی که از قبل ساخته، توصیه شده که هر کدام می‌توانند برای حفاظت از افراد خانواده اقداماتی انجام دهند که کمترین صدا به داخل منازل منتقل شود.

پلیس از سرقت دیوارهای صوتی بزرگراه‌ها جلوگیری کند

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص افزایش سرقت دیوارهای صوتی حاشیه بزرگراه‌ها گفت: در بحث دزدیده شدن المان‌هایی که برای آلودگی صوتی در بزرگراه‌ها نصب شده به خصوص اتوبان چمران و اتوبان‌های پر رفت و آمد، شهرداری ابزار بازدارندگی برای جلوگیری از این دزدی‌ها ندارد مگر اینکه برای هر قسمتی مأمور بگذارد که میسر نیست

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که خود شهروندان در این خصوص مراقبت کنند به ویژه شهروندانی که از نصب المان‌ها و دیوارهای صوتی منفعت می‌برند.

خداکرمی اضافه کرد: پلیس و گشت‌های نظارتی نیز باید به حفاظت از دیوارهای صوتی توجه داشته باشند اما اگر شهروندانی که از کنار این دیوارهای صوتی عبور می‌کنند هم متوجه موارد مشکوکی شدند، به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند؛ این مسئله محافظت شهروندان را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: همه ما بر این باوریم که این دیوارها متعلق به همه شهر است و از پیمانکاران، ناظرین و مردم می‌خواهم که برای حفاظت از دیوارهای صوتی، خودشان وارد عمل شوند تا از برداشتن این دیوارها اجتناب شود زیرا چنین اقدامی مانند چیدن گُل است؛ همانگونه که چیدن گل‌ها در شهر مذموم است، دیوارهای صوتی هم بخشی از زندگی مردم هستند و از حقوق شهروندان به شمار می‌روند.

کد خبر 444988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.