راه‌اندازی دوباره پروژه‌های تاخیری در یونان

پایتخت یونان باستان به زودی میزبان دو منطقه شهری بسیار بزرگ خواهد بود که قرار است به عنوان مراکز فرهنگی، ورزشی و تفریحی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزیر توسعه و سرمایه‌گذاری، شهردار و چندین حزب داوطلب در کلانشهر آتن قطعنامه‌ای امضا کرده‌اند که طی آن قرار شده است مناطق چندمنظوره جدیدی در شهر ایجاد شود. سرانجام پس از مدت‌ها تأخیر در اجرای قطعنامه، اعضای آن تصمیم گرفته‌اند به زودی پیاده‌سازی پروژه‌های فوق را آغاز کنند و مراکزی عظیم برای تفریح، ورزش و استفاده فرهنگی ایجاد کنند. در واقع، پروژه‌های جدید، نوعی مداخله شهری و فضایی به حساب می‌آید که به ایجاد دو منطقه شبه‌شهری با تمام امکانات لازم برای کاربران منجر خواهد شد.

پیاده‌سازی پروژه فوق دو مرحله جدا از هم را در بر خواهد گرفت؛ در مرحله اول، یک استادیوم ورزشی بسیار بزرگ احداث خواهد شد. علاوه بر این قرار است مراکزی نظیر یک موزه مخصوص آثار ورزشی، مناطق تفریحی، رختکنی بزرگ، فضایی برای صرف وعده‌های غذایی و یک پارکینگ عظیم زیرزمینی نیز در اطراف موزه احداث شود.

در مرحله بعدی، یک زمین فوتبال با ظرفیت ۴۰ هزار تماشاگر احداث می‌شود و اطراف آن را یک استخر به اندازه استاندارد استخرهای المپیک، امکانات ورزشی متعدد، فضاهای سبز متعدد و وسیع و چندین پروژه زیست محیطی فرا خواهد گرفت. این فضاهای جدید قرار است با هدف حمایت از منطقه جدید اصلی از حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله ایجاد شود.

مقامات ارشد آتن از آغاز پیاده‌سازی پروژه‌های خود تا پایان سال ۲۰۲۱ خبر داده و پیش‌بینی کرده‌اند تکمیل آن‌ها حدود ۳۶ ماه طول خواهد کشید. شهردار پایتخت یونان نیز اعلام کرده است تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا به تدریج تمام پروژه‌هایی را که به مدت چند دهه، نیمه‌کاره متوقف شده است را راه‌اندازی کند.

کد خبر 444985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.