آموزش ۲۰۰ نیروی جدید در آتش نشانی اصفهان

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از انجام فرآیند دوره آموزشی ۲۰۰ آتش‌نشان تازه استخدام این سازمان خبر داد و گفت: هدف از ارائه این آموزش‌ها آمادگی نیروهای جدید برای ورود به بدنه سازمان و فعالیت در ایستگاه‌های آتش نشانی است.

آتشپاد محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تعداد ۱۰۴ نفر از نیروهای جدید سازمان آتش نشانی اصفهان که به مدت دو ماه آموزش دیدند در ایستگاه‌های ۲۵ گانه این سازمان و ستاد فرماندهی تقسیم شدند.

وی تصریح کرد: در گروه دوم نیروهای جدید آتش نشانی اصفهان ۸۶ نفر دوره‌های آموزشی تئوری و عملی را در شش ایستگاه آتش نشانی به صورت چرخشی پشت سر خواهند گذاشت و سپس در آزمون مربوطه شرکت کرده و ارزشیابی می‌شوند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به حساس بودن حرفه و شغل آتش نشانی افزود: آموزش و فراگیری یک ضرورت اجتناب ناپذیر در سازمان بوده و آموزش رکن اصلی در این حرفه است.

وی با بیان اینکه آتش نشانان با حضور در کلاس‌های آموزشی مهارت‌های تخصصی لازم را فرامی‌گیرند، خاطرنشان کرد: در این دوره سرفصل‌های مختلف آموزشی نظیر قوانین و مقررات ابزارشناسی حریق، کار با پمپ‌های آتش‌نشانی، امداد و نجات در حوادث کوه، چاه و آسانسور، اصول فرماندهی، پیشگیری از آتش سوزی و حوادث، علت‌یابی حریق و کمک‌های اولیه تدریس می‌شود.

آتشپاد گلابی تاکید کرد: آتش‌نشانی عشقی است که روحیه ایثار و از خودگذشتگی را در افراد متبلور می‌سازد و بر همین اساس شغل مقدس آتش‌نشانی حوزه عملکرد گسترده‌ای را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و با توجه به تنوع حوادث و علل بروز آن‌ها همواره می‌طلبد که آتش نشانان به منظور مقابله و کنترل این حوادث با علل و شرایط ایجاد آن‌ها آشنا شده و آمادگی خود را در بالاترین حد حفظ کنند.

کد خبر 444980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.