انتقاد شهردار اردکان از سازمان میراث فرهنگی

شهردار اردکان با بیان اینکه در اجرای طرح‌های احیای بافت تاریخی جای متولی و حامی تغییر کرده است، از کم‌توجهی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در تخصیص نیافتن اعتبار مناسب به یکی از منسجم‌ترین بافت‌های تاریخی کشور در این شهر گلایه کرد.

به گزارش ایمنا، مصطفی پوردهقان در جریان بازدید از طرح‌های عمرانی بهسازی و نوسازی بافت تاریخی این شهر با بیان اینکه عمده‌ی بار طرح‌های حفظ و احیا بافت تاریخی بر دوش شهرداری است، از کم‌توجهی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در تخصیص نیافتن اعتبار مناسب به یکی از منسجم‌ترین بافت‌های تاریخی در این شهر گلایه کرد.

وی با بیان اینکه اعتبارات محدود و قطره‌چکانی میراث فرهنگی برای مرمت و احیای بافت تاریخی اردکان کافی نیست، ابراز امیدواری کرد: این موضوع از طرف متولیان توزیع اعتبارات میراث فرهنگی استان در مورد بافت تاریخی اردکان با تغییر رویه‌ای اساسی مواجه شود.

شهردار اردکان با بیان اینکه میراث فرهنگی متولی حفظ و احیای بافت و ابنیه تاریخی است، گفت: شهرداری اردکان در سال‌های گذشته با هدف حفظ میراث و هویت تاریخی در طرح‌های نوسازی و مرمت بافت تاریخی در محله‌های مختلف شهر ورود کرده و به نظر می‌رسد جای متولی و حامی در این رابطه تغییر کرده است.

پوردهقان افزود: با وجود کم‌توجهی متولیان میراث فرهنگی استان به بافت تاریخی اردکان، همواره توسعه گردشگری و احیای بافت تاریخی این شهر مورد توجه و تأکید شهرداری و شورای اسلامی شهر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و ارزش این اماکن و ضرورت احیا و حفظ و جلوگیری از هرگونه تخریب آن، شهرداری اردکان خود را ملزم به ورود به این حوزه می‌داند به طوری که تنها در سال جاری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی برای مرمت و صیانت بافت تاریخی شهر اختصاص یافته است.

منبع: ایسنا

کد خبر 444977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.