اجرای اصول پدافند غیرعامل در فضای سبز باغبادران

شهردار باغبادران گفت: در راستای توسعه فضای سبز شهر باغبادران امسال موفق شدیم با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان استخر ذخیره آب با حجمی بالغ بر یک‌هزار و ۲۵۰ متر مکعب احداث کنیم.

حجت الله امینی باغبادرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ذخیره این استخر می‌تواند چهار ماه آب فضای سبز شهر باغبادران را که به سیستم قطره‌ای مجهز است تأمین کند؛ این پروژه به منظور صرفه جویی در مصرف آب اجرا شد تا چنانچه مشکلی در حوضه زاینده‌رود به وجود بیاید، بتوانیم فضای سبز شهری را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه تمامی درختان فضای سبز شهر باغبادران پلاک‌کوبی شده و دارای شناسنامه است، گفت: نقشه جی‌آی‌اس فضای سبز شهری در سال گذشته تهیه و رونمایی شد، با این اقدام ۵۹ گونه و شش هزار و ۵۰۰ اصله درخت شناسنامه‌دار شد.

شهردار باغبادران با اشاره به احداث گلخانه مکانیزه شهرداری این شهر، تصریح کرد: احداث گلخانه مکانیزه در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع و با اختصاص اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیون تومان، سبب کاهش هزینه‌های شهرداری باغبادران در حفظ و توسعه فضای سبز شهری شد.

امینی ادامه داد: در گذشته اعتبارات زیادی صرف خرید گل‌های فصلی برای زیباسازی منظر شهری می‌شد که با اجرای این طرح این هزینه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد، نخستین دوره برداشت از این گلخانه انجام شده و مازاد بر نیاز شهرداری در فصل پاییز به فروش می‌رسد.

کد خبر 444967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.