ایمن‌سازی پارک‌های باغبادران برای کهنسالان و معلولان

شهردار باغبادران گفت: پارک‌های جدیدی که در سال‌های گذشته در شهر احداث شده اند خصوصاً پارک‌های محله‌ای که در طرح‌های تفکیکی فازهای یک، دو و سه فرهنگیان احداث شده اند برای تردد افراد مسن و معلولان ایمن سازی شدند.

حجت الله امینی باغبادرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نگاه ویژه شهرداری باغبادران به توسعه فضای سبز شهری، اظهار کرد: شهر باغبادران علی رغم گردشگرپذیر بودن و واقع شدن در کنار رودخانه زاینده رود از فقر فضای سبز عمومی در رنج بوده و اگر باغات و بیشه زارهای خصوصی نبودند این شهر با مشکلات متعددی مواجه می‌شد از این رو در یکسال و نیم گذشته شهرداری در رفع فقر فضای سبز شهر اهتمام ویژه ای داشته است.

وی با اشاره به وجود ۱۷ پارچه قنات در شهر باغبادران، افزود: باغبادران به دلیل گردشگرپذیر بودن در طول ایام مختلف سال پذیرای گردشگران بوده و کمبود فضای سبز شهری سبب می‌شود آن‌ها در بیشه زارها و باغات عمومی اوقات فراغت خود را طی کنند و این مسئله در برخی مواقع سبب آسیب به درختان و باغات می‌شود.

شهردار باغبادران با اشاره به اهتمام مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر توسعه و حفظ و نگهداری فضای سبز، تصریح کرد: ایشان عقیده دارند مردم مؤثرترین نقش را در احیای فضای سبز کشور بر عهده دارند و بر همین اساس باید در عین توجه به ایجاد فضای سبز جدید، مراقب جنگل‌ها، باغات، مراتع و زمین‌های حاصل‌خیز موجود هم باشند.

امینی ادامه داد: وجود پارک‌های زیبا، خیابان‌های سرسبز، بوستان‌های محله‌ای و پیاده‌روهایی گلگون ایجاد آرامش و حس رضایت در شهروندان را افزایش داده و اثرات اجتماعی بسیاری را در بلند مدت همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به احداث پارک‌های محله‌ای در باغبادران اضافه کرد: احداث پارک محله‌ای یکی از مطالبات شهروندان بشمار می‌رود چرا که سهولت رفت و آمد ساکنان برای گذراندن اوقات فراغت را رقم زده و فضای نشاط آوری را برای ساکنان خصوصاً کودکان و نوجوان مهیا می‌سازد از این رو احداث پارک‌های جدید و تجهیز پارک‌های محله‌ای در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

شهردار باغبادران با بیان اینکه معلولان و افراد مسن حق زندگی دارند و باید مسیر تردد این قشر از جامعه در پارک‌ها و معابر به درستی مهیا شود، عنوان کرد: پارک‌های جدیدی که در سال‌های گذشته در شهر احداث شده اند خصوصاً پارک‌های محله‌ای که در طرح‌های تفکیکی فازهای یک، دو و سه فرهنگیان احداث شده اند برای تردد افراد مسن و معلولان ایمن سازی شده اند.

امینی با بیان اینکه پارک‌های این شهر به دو دسته مساحت کمتر از هزار متر و بالاتر از هزار متر تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم تا زمانی که شهرداری‌ها در مسیر خدمت به شهروندان گام بر می‌دارند اعتماد عمومی آنان به مسئولان کشور افزایش خواهد یافت از این رو همه پارک‌های شهر به ست بازی، ورزشی و بدن سازی مجهز شدند و دائماً مورد رصد قرار گرفته تا در صورت نیاز تعمیر و بازسازی شده و تعویض ست ورزشی انجام شود.

کد خبر 444966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.