آمادگی آلمان برای مهار کرونا با احداث مرکز درمانی جدید

بشر در حال حاضر بحرانی جهانی را تجربه می‌کند که تمام جنبه‌های زندگیش بر کره خاکی را تحت تاثیر قرار داده و سیستم‌های مراقبت سلامت را در سراسر دنیا با محدودیت‌های زیادی مواجه کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گسترش ویروس کرونا مقامات رسمی در بسیاری از کشورها در سراسر جهان را با کمبود مراکز مراقبتی مواجه کرده است و همین امر مسئولان را به استفاده از سایر مکان‌های عمومی به عنوان محلی برای درمان بیماران کرونایی سوق داده است. در بعضی از شهرهای جهان، پارکینگ‌ها به مکان‌هایی برای مراقبت از بیماران مبتلا به بیماری کووید -۱۹ تبدیل شده است، مقامات رسمی بعضی از کشورها در همان ابتدای ظهور ویروس کرونا فرودگاه‌های متروکه را مجهز به تجهیزات درمانی کردند و به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص دادند و برخی از برنامه‌ریزان نیز از تعطیلی مدارس به عنوان فرصت مناسبی برای ایجاد محل درمان بیماران کرونایی در کلاس‌های درسی بهره گرفتند.

کشور آلمان یکی از کشورهای اروپای غربی با بیشترین آمار ابتلا به ویروس کرونا به حساب می‌آید که مقامات رسمی در شهرهای مختلف آن با کمبود فضای کافی در مراکز درمانی خود مواجه بوده‌اند. در همین راستا، از همان ابتدای گسترش ویروس، بسیاری از مسئولان مراکز درمانی از دیگر مکان‌های عمومی شهر برای مراقبت از افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ بهره گرفتند. با این حال در پی کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای مهار شیوع ویروس کرونا و بازگشت مردم به محل کار و بازگشایی مدارس، یک بار دیگر کشور آلمان با کمبود شدید مراکز درمانی مواجه شد. اما مکان‌هایی نظیر نمایشگاه‌ها در سراسر کشور همچنان گزینه مناسبی برای استفاده مفید در دوران کرونا بشمار می‌رود چرا که همچنان برگزاری رویدادهای مختلف و بازدید از آن‌ها ممنوع است.

در برلین، پایتخت کشور آلمان، مقامات رسمی یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های شهر را به مرکزی برای نگهداری و مراقبت از بیماران کرونایی تبدیل کرده‌اند که این بیمارستان جدید ظرفیت پذیرش همزمان ۵۰۰ فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را دارد. طراحی این مرکز درمانی عظیم مبتنی بر دسته‌بندی است و یک منطقه خدماتی بزرگ و بسیار مجهز را در مرکز خود جای داده است. اتاقک‌های درمان به صورت منعطف ساخته شده و بسته به شدت نیاز به میزان درمان قابل تغییر است.

طراحی سیستم دسته‌ای بیمارستان نه تنها باعث تغییرپذیری آن در موقعیت‌های مختلف می‌شود، بلکه امکان انتقال این مرکز به سایر نقاط شهر و حتی کشور را فراهم می‌آورد. لوله‌های اکسیژن برای هر تختخواب و همچنین تجهیزات داده‌های تکنولوژی و برقی  به وسیله تیرک‌های فلزی از بالا آویزان شده است. این ویژگی بر میزان انعطاف‌پذیری مرکز درمانی جدید برلین افزوده و همچنین مسئولان مرکز را از دسترسی تمام بیماران به تجهیزات لازم مطمئن ساخته است.

سازندگان مرکز درمانی جدید بیماران کرونایی در برلین ضمن اینکه تامین نیازهای بیماران و پرسنل درمانی را به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار داده‌اند، با این حال بیش از هر چیز دیگر بر افزایش کیفیت عملکرد بیمارستان تمرکز کرده‌اند. در واقع، این مکان، تلفیقی از یک بیمارستان مدرن و یک مرکز درمانی موقتی است که در آن انجام بالاترین استانداردهای بهداشتی و اقدامات ایمنی برای مراقبت از بیماران وخیم کرونایی مورد توجه قرار گرفته شده است. جالب است بدانید که طراحان مرکز درمانی فوق، سازه را به گونه‌ای ساخته‌اند که بیش از ۹۰ درصد مواد به کار برده شده در احداث آن قابل بازیافت و استفاده دوباره برای ایجاد مکان‌های جدید است. مقامات رسمی برلین می‌توانند تمام تختخواب‌ها، تجهیزات سیار و دستگاه‌های تنفس مصنوعی را پس از دوران شیوع کرونا به بیمارستان‌های دیگر شهر منتقل کنند و سایر مواد بکار برده شده را برای خود نمایشگاه مورد استفاده قرار دهند.

ساخت مرکز درمانی جدید برلین برای بیماران کرونایی تنها چند هفته طول کشید و عملکرد تمام سیستم‌های آن با موفقیت مورد ارزیابی قرار گرفت.

کد خبر 444953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.