کاهش ۳۰ درصدی تولید قند، پولک و نبات اصفهان

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان قند و پولک و نبات اصفهان گفت: شیوع ویروس کرونا، رکود اقتصادی موجود و کاهش تعداد مسافران موجب کاهش ۳۰ درصدی تولید قند، پولک و نبات در اصفهان شده است.

علیرضا شیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مصرف قند، پولکی و نبات در بین مردم نیز با توجه به رکود اقتصادی موجود کاهش یافته است.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا، رکود اقتصادی موجود و کاهش تعداد مسافران موجب کاهش ۳۰ درصدی تولید قند، پولک و نبات در اصفهان شده است. البته کاهش تعداد مسافران نیز تأثیر بسزایی در کاهش تولید داشته زیرا درصد زیادی از تولید قند و پولکی اصفهان توسط مسافران خریداری می‌شده است به همین دلیل با کاهش سفرها، رکود زیادی داشته‌ایم.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان قند و پولک و نبات اصفهان ادامه داد: وجود ناخالصی در تولیدات شکر کارخانه‌های شهر اصفهان به خصوص کارخانه نقش جهان و تصفیه نشدن صحیح محصولات آن از دیگر مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

شیروانی افزود: این موضوع باعث شد بسیاری از کارگاه‌های تولید قند و پولک متضرر شوند البته گزارش این موضوع را به مسئولان داده‌ایم اما پیگیری خاصی برای آن انجام نشد.

وی اضافه کرد: کارخانه غله هم فقط شکر کارخانه نقش جهان را در اختیار ما قرار می‌دهد بنابراین در شهریورماه برای کارگاه‌های تحت پوشش اتحادیه شکر سهمیه‌ای دریافت نکردیم. این شکر مشتری نداشته و برای تولید نبات و پولک مشکل ایجاد می‌کند.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان قند و پولک و نبات اصفهان با بیان اینکه نرخ شکر سهمیه‌ای تفاوت زیادی با نرخ آزاد ندارد، گفت: نرخ مصوب شکر درب کارخانه ۶,۳۰۰ تومان به ازای هر کیلو است در حالی که شرکت غله این محصول را به قیمت هر کیلو ۶,۷۰۰ تومان در اختیار اتحادیه قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: اگر هزینه‌های حمل و نقل را به این مبلغ اضافه کنیم هر کیلو شکر تقریباً هفت هزار تومان برای تولید کننده هزینه دارد و این در حالی است که قیمت شکر آزاد به ازای هر کیلو ۷,۲۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است بنابراین تولید کنندگان ترجیح می‌دهند شکر مرغوب‌تر را تهیه کنند.

کد خبر 444945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.