بخشی از مراتع روستای ون کاشان در آتش سوخت

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از وقوع آتش‌سوزی و آسیب دیدن بخش‌هایی از مراتع روستای ون از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایمنا، روح الله فدایی اظهار کرد: این حادثه که عصر امروز در ارتفاعات روستای ون با نام سرسنجون رخ داده بود، طی اطلاع‌رسانی در روستا، با حضور و تلاش تعداد قابل توجهی از روستاییان مهار شد.

وی با قدردانی از حرکت خودجوش اهالی روستا افزود: مردم به علت صعب‌العبور بودن محل حادثه، به صورت پیاده مسیر را طی کرده و با بیل و خاموش کننده آتش‌نشانی نسبت به مهار شعله‌ها اقدام کردند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان تاکید کرد: با توجه به بارش‌های بهاری و ازدیاد پوشش گیاهی، وقوع آتش‌سوزی بر اثر خطا (دور ریختن شیشه و فلز در طبیعت) یا عامل مستقیم انسانی (ایجاد آتش به صورت عمد و غیرعمد) دور از انتظار نیست؛ از این رو درخواست می‌شود مردم از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنند و در صورت ضرورت، پیش از ترک محل از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

وی در ادامه نیز از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده آتش‌سوزی مرتع‌ها، بلافاصله با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس بگیرند.

۱۸۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی و ۱۷۸ هزار هکتار مرتع قشلاقی در کاشان وجود دارد. روستای ون با جمعیت حدود ۲۵۶ نفر، در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال‌غربی کاشان واقع شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 444939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.