پمپئو: مادورو باید از قدرت کنار برود

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در سفر به آمریکای لاتین در ادامه تلاش ها و سیاستهای مداخله جویانه واشنگتن در امور دیگر کشورها گفت که «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا باید از قدرت کنار برود.

به گزارش ایمنا، پمپئو روز جمعه اظهار کرد: ما می‌دانیم که رژیم مادورو به مردم زیان زده و خود او نیز به دلیل قاچاق مواد مخدر تحت پیگرد قرار گرفته؛ این بدان معناست که او باید کنار برود.

پمپئو که در کنفرانس خبری مشترک با «عرفان علی کشور «گویان» در شمال آمریکای جنوبی صحبت می‌کرد، گفت که واشنگتن ۳ میلیون دلار به گویان کمک می‌کند تا از پناهجویان ونزوئلا حمایت کند.

حدود پنج میلیون نفر از مردم ونزوئلا به دلیل بحران اقتصادی کشورشان را ترک کرده‌اند که ۲۲ هزار نفر آنها به گویان رفته‌اند.

پمپئو پنجشنبه سفر سه روزه خود را به آمریکای جنوبی آغاز کرده و ابتدا به سورینام رفت. وی قرار است پس از ترک گویان به مرز برزیل و ونزوئلا رفته و سپس راهی کلمبیا شود.
آمریکا به همراه حدود ۵۰ کشور دیگر، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ ونزوئلا که به پیروزی دوباره مادورو انجامید را نپذیرفته‌اند و «خوان گوایدو» را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناخته‌اند.

مادورو از حمایت نیروهای مسلح ونزوئلا و همچنین از حمایت کشورهایی همچون چین و روسیه برخوردار است.

منبع: ایرنا

کد خبر 444932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.