مهدی تمیزی معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان شد

طی حکمی از سوی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، مهدی تمیزی، به سمت معاون فرهنگی و هنری این سازمان منصوب شد.

به گزارش ایمنا، تمیزی که هنرمند هنرهای تجسمی است، در کارنامه کاری خود دریافت ۳۶ جایزه و تقدیر در رشته‌های کاریکاتور، گرافیک و پژوهش هنر را به ثبت رسانده و ۲۱ داوری در رشته‌های گرافیک، عکاسی، کاریکاتور و تصویرسازی را نیز طی این سال‌ها انجام داده است.

او همچنین تا به حال تعداد بیش از ۱۰۰ مقاله و گزارش در رشته‌های گرافیک، کاریکاتور، پژوهش هنر، میراث ناملموس و گردشگری را به رشته تقریر درآورده و در همین حوزه‌ها در ۲۰ کنفرانس ملی و بین‌المللی به ایراد سخنرانی پرداخته است.

آثار مختلف این هنرمند هنرهای تجسمی تاکنون در قالب ۱۱ نمایشگاه انفرادی و بیش از ۴۰ نمایشگاه گروهی به نمایش درآمده‌اند و ۱۴ کتاب و سه مجموعه کارت پستال در حوزه‌های طنز مکتوب، کاریکاتور، تصویرگری، میراث ناملموس و پژوهش هنر به قلم تمیزی روانه بازار نشر شده‌اند.

تمیزی طی بیست سال فعالیت خود، در تهران و اصفهان سمت‌های گوناگونی داشته که برخی از آن‌ها عبارتند از: مدیریت موزه هنرهای معاصر اصفهان، عضویت در شورای فرهنگی مجموعه تخت فولاد، مؤسس دفتر طنز حوزه هنری استان اصفهان، مؤسس خانه کاریکاتور اصفهان و یکی از مؤسسان نخستین تشکل کاریکاتور در اصفهان.

لازم به ذکر است که از مهدی تمیزی به عنوان نخستین کاریکاتوریست مطبوعاتی استان اصفهان یاد می‌شود. این مدیر فرهنگی همچنین در انجمن روزنامه‌نگاران اصفهان، ایکوموس ایران، انجمن عکاسان ایران، خانه کاریکاتور ایران و مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی ایران عضویت دارد.

کد خبر 444882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.