نقاط ناامن برای زنان تهران شناسایی می‌شود

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: دستورالعمل طرح ارتقای امنیت بانوان در محیط های شهری آماده و برای نظرخواهی به مناطق ارسال شده است.

به گزارش ایمنا، زهرا بهروز آذر در مورد سرانجام طرح ارتقای امنیت بانوان در محیط‌های شهری که در منطقه ۱۰ به صورت پایلوت اجرایی شد، اظهار کرد: پیرو اجرای برنامه "تهران شهری برای همه"، در نظر داریم شهر را برای همه گروه‌های مختلف اعم از زنان، سالمندان، و کودکان آماده کنیم.

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت شهر ما را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: بعضاً زنان تجاربی از القای حس ناامنی در برخی فضاهای شهر دارند و این حس مانع از حضور آنها در شهر می‌شود که ما به عنوان مسئولین شهری وظیفه داریم ضمن امن کردن فضا، حس امنیت را نیز ارتقا دهیم.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه در این مسیر منطقه ۱۰ به صورت پایلوت انتخاب شده بود و نتایج حاصل از این منطقه احصا و جمع بندی شد، گفت: بر اساس تجارب کسب شده در منطقه ۱۰، دستورالعملی برای مناطق ۲۲ گانه تدوین شده است که در چهار گام اجرایی همچون شناسایی نقاط ناامن و بی دفاع در سطح مناطق، ثبت به روی نقشه جی ای اس منطقه، اولویت بندی و رفع آنها، این طرح را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: این فضاهای ناامن از طریق گفت وگو با زنان، شورایاران و معتمدین محل و مدیران نواحی شناسایی می‌شوند که بعد از آن موضوعات در کارگروه محلی به ریاست شهردار منطقه بررسی شده و پس از اولویت بندی، راهکارهای رفع این فضاها انتخاب و مشکل رفع خواهد شد.

بهروز آذر با بیان اینکه دستورالعمل طرح ارتقای امنیت بانوان در محیط‌های شهری آماده و برای نظرخواهی به مناطق ارسال شده است، ادامه داد: امیدواریم حداکثر تا مهرماه بتوانیم این دستورالعمل را نهایی و برای اجرا به همه مناطق ابلاغ کنیم.

وی گفت: نکته قابل توجه این است که در نظر داریم از این پس برای اجرای این طرح در سایر مناطق در ابتدا اطلاعات میزان جرم‌خیزی را از نیروی انتظامی کسب کنیم که مکاتبات انجام شده است و بعد از اجرای طرح نیز حتماً میزان تأثیرگذاری طرح در کاهش حس ناامنی و ناامنی سنجش می‌شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به لزوم مشارکت پذیری شهروندان در اجرای این طرح، تاکید کرد: بعضاً مردم محلات به دلیل آشنایی به فضای محلی بهتر از کارشناسان می‌توانند ما را در رفع نقاط ناامن کمک کنند.

وی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در منطقه ۱۰، ۸۰ نقطه ناامن برای زنان با کمک اهالی شناسایی شد که حدود ۵۰ نقطه به طور کامل رفع خطر شد، اما برخی موارد ناامن کننده باید به طور پیوسته دنبال شود مثلاً یکی از موارد القا کننده ناامنی برای زنان، شمشادهای بلند بود که این شمشادها باید پیوسته کوتاه شوند و از سویی دیگر دقت داشته باشید رفع مسئله حس ناامنی به دلیل اینکه ریشه در روان افراد دارد نیازمند کار و آموزش بیشتری است.

کد خبر 444870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.