واکنش عضو شورای شهر به فوت یک کودک در پروژه خیابان طالقانی تبریز

عضو شورای شهر تبریز به حادثه دلخراش خیابان طالقانی که منجر به مرگ یک کودک شد واکنش نشان داده و خواستار برخورد جدی با مقصران این حادثه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سونیا اندیش در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "متاسفانه حادثه درگذشت بابک محمدی، شهروند نونهال تبریزی در پی عدم رعایت اصول ایمنی در پروژه اصلاح کانال دفع آب‌های سطحی در منطقه طالقانی تبریز سخت دردآور و شوکه کننده بود.

همانطور که چند ماه قبل، در جلسه علنی شورای شهر تبریز در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری نیز به شهرداری تبریز و پیمانکاران فعال در این مجموعه در ارتباط با عدم رعایت اصول ایمنی و به خطر افتادن سلامتی کارگران فعال در این پروژه‌ها و عموم شهروندان به‌صورت رسمی تذکر داده بودم، متأسفانه این کوتاهی مجریان و ناظران در توجه به مساله ایمنی، به بدترین و دردناک‌ترین حالت ممکن نتیجه خود را نشان داد و جان یک کودک مظلوم و معصوم فدای قصور و کوتاهی در این موضوع شد.

ذات و فلسفه ایجاد شهرداری‌ها، تشکیل شوراهای شهر و تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی چیزی جز تأمین و افزایش سطح رفاه، امنیت و سلامت شهروندان نبوده و نیست و اگر پروژه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد، هدفی جز تأمین این رفاه، امنیت و سلامت جانی و روحی شهروندان ندارد و این مهم هیچگاه نباید مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته و صرفاً به اجرای پروژه به هر شکلی و هر حالتی اکتفا شود.

ولی با این حال متأسفانه شاهد هستیم که علیرغم تمام اصول و ضوابط اجرایی که تأمین ایمنی را گام نخستین آغاز عملیات اجرایی هر پروژه‌ای دانسته و ایمنی را مقدم بر هر کاری معرفی می‌کند، این موضوع به دلایل مختلفی در بخش مهمی از پروژه‌های عمرانی رعایت نشده و حاصل آن چنین سخت و دردناک و غیرقابل جبران بر سرمان آوار می‌شود و پس از حادثه با چشمانی سرخ و دستانی لرزان اندیشه می‌کنیم که ای کاش که «انسان» را رعایت کرده بودیم.

️به عنوان یک مادر و یک شهروند و به عنوان نماینده شما در شورای شهر، همانطور که پیشتر نیز به مدیران اجرایی، مجریان و ناظران تذکر داده بودم که ایمنی پروژه‌ها (چه در پروژه‌های شهرداری و چه در پروژه‌های شخصی) حتماً قبل و حین انجام پروژه باید به کامل‌ترین شکل ممکن رعایت گردد، امروز هم به جد این تذکر را به مجموعه شهرداری و مجریان و ناظران آن اعلام می‌کنم که سریعاً ایمنی پروژه‌های در دست اجرا بررسی و تأمین گردد و اقدامات و تمهیدات لازم چه از بابت حقوقی و چه از منظر نظارتی برای رعایت اصول ایمنی در پروژه‌های آتی صورت پذیرد.

همچنین ضمن تسلیت و اعلام همدردی با خانواده و مادر داغدیده بابک محمدی و طلب صبر و بردباری برای آنان، درخواست دارم دادستانی و نهادهای مسئول همانطور که اعلام نیز شد با جدیت و سرعت این حادثه را بررسی و مقصر و مقصران آن را شناسایی و اعلام کنند.

شورای شهر تبریز نیز قطعاً به عنوان نهاد نظارتی منتخب شهروندان پیگیری دلایل وقوع این حادثه را در دستور کار خود داشته و تصمیمات مقتضی را در این خصوص اتخاذ و اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، چند شب پیش کودکی ۱۱ ساله، به داخل کانالی که توسط شهرداری تبریز برای اجرای پروژه ایجاد شده سقوط کرد. این کودک توسط افراد حاضر در محل و قبل از رسیدن نیروهای امدادی از کانال بیرون کشیده و سپس به بیمارستان منتقل شده بود اما به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد.

کد خبر 444867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.