التعاون عربستان - پرسپولیس/ پرسپولیسی‌ها عرض خلیج فارس را شنا می‌کنند؟

پرسپولیس در راند دوم نبرد با قعرنشین لیگ عربستان، امشب جمعه - ۲۷ شهریور ماه - از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه با التعاون دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس امشب جمعه - ۲۸ شهریور ماه - تنها پس از چند روز فاصله برای بار دوم مقابل التعاون عربستان صف آرایی خواهد کرد. این دیدار از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه Education دوحه برگزار می‌شود و سبزپوشان التعاون روی کاغذ عهده دار میزبانی از سرخ‌های تهران هستند. سه شنبه شب هفته جاری پرسپولیس موفق شد با گل دقایق پایانی شجاع خلیل زاده از سد این حریف عربستانی بگذرد و ۳ امتیاز با ارزش را از دیداری تقریباً متعادل دشت کند.

مرگ و زندگی سرخ‌ها در گرو غلبه بر التعاون

شاگردان گل محمدی که از اوضاع نا به سامان التعاون به خوبی آگاه هستند، به خوبی می‌دانند امتیاز گیری از الدحیل کار آسانی نیست و آن‌ها اگر می‌خواهند به صعود از دور گروهی امیدوار باشند، باید با دست پر از بازی امشب خارج شوند. سرخ‌پوشان در صورت غلبه بر التعاون ۷ امتیاز شده و می‌توانند حداقل تا رتبه دوم جدول رده بندی بالا روند.

با این حال اگر پرسپولیس در دیدار امشب مقابل رقیب سعودی خود تن به شکست دهد، ۴ امتیازی باقی مانده و با توجه به برد احتمالی الدحیل برابر الشارجه، با ۵ امتیاز اختلاف نسبت به تیم‌های اول و دوم جدول در جایگاه سوم قرار می‌گیرند. در این صورت پرسپولیس باید هر دو دیدار رو در رو مقابل الشارجه و الدحیل را با کسب تمام امتیازات ممکن پشت سر بگذارد که اصلاً آسان نیست. البته تساوی هم به کار شاگردان گل محمدی نخواهد آمد و داستان صعود را برای آن‌ها به اما و اگر می‌اندازد.

درخشش خریدهای جدید پرسپولیس ادامه می‌یابد؟

عملکرد خریدهای تازه پرسپولیس در بازی قبلی با التعاون نشانه مهمی بود که ثابت کرد مهره‌های تأثیرگذاری به جمع این تیم تهرانی اضافه شده‌اند. گل محمدی خیلی زود به بازیکنان جدید چراغ سبز نشان داد و آن‌ها را در ترکیب ابتدایی‌اش قرار داد که البته مزد اعتمادش را گرفت.

گل محمدی حفاظت از سنگر دروازه را به حامد لک سپرد که او نیز با دو سیو استثنایی توانمندی‌هایش را به رخ کشید. عیسی آل کثیر، سعید آقایی و میلاد سرلک دیگر نفراتی بودند که سرمربی جوان پرسپولیس آن‌ها را روانه بازی با التعاون کرد که عملکرد قابل قبولی داشتند. آرمان رمضانی نیز با دستور گل محمدی در دقایق پایانی راهی میدان شد تا احسان پهلوان تنها سرخ‌پوش جدیدی باشد که فرصت بازی در اولین دیدار آسیایی را از دست داده باشد.

AfC، سیاست زده‌تر از همیشه رو در روی ایرانی‌ها!

از نکات قابل توجه این دیدار، صحبت‌های حمید مطهری، مربی پرسپولیس در کنفرانس خبری قبل از بازی بود. او قبل از نبرد تیم‌اش با حریف عربستانی که همواره حساسیت‌های خاص خود را در پی دارد، با اشاره به توانمندی‌های بازیکنان پرسپولیس به شکلی زیرکانه از نام "خلیج فارس" بهره برد که واکنش‌های متفاوت و عجیبی از سوی کاربران ایرانی و همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا را به همراه داشت.

مطهری در صحبت‌هایش گفت: بچه‌های پرسپولیس واقعاً ذهن برنده خواه دارند و این قهرمانی در آنها نهادینه شده و به یک باور تبدیل شده. بچه‌های پرسپولیس اگر بگویند می‌توانند عرض خلیج فارس را شنا کنند، ما به این حرفشان ایمان داریم چون فوق العاده با غیرت، جنگجو و مبارز هستند و می‌توانند هر غیرممکنی را ممکن کنند.

حرف‌های مطهری به مذاق کاربران ایرانی و طرفداران پرسپولیس خوش آمد، اما اکانت رسمی AFC در توئیتر این بخش از صحبت‌های او را تغییر داده و کلمه "خلیج" خالی و بدون پسوند را جانشین "خلیج فارس" کرد. موضوعی که ابتدا اعتراض ایرانی‌ها را در توئیتر به همراه داشت و پس از آن فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای رسمی به این اقدام کنفدراسیون فوتبال آسیا معترض شدند.

گرفتن حق پخش مسابقات از صدا و سیما و به فاصله چند روز حذف نام خلیج فارس نشان داد که جدایی فوتبال از سیاست در آسیا و به ویژه خاورمیانه تنها یک شعار است و به جز سالن سخنرانی دفتر مرکزی AFC در کوالالامپور، جای دیگری خریدار ندارد.

کد خبر 444857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.