همه پارک‌های شاندرمن برای معلولان مناسب‌سازی شده است

شهردار شاندرمن با بیان اینکه همه پارک‌های این شهر برای تردد معلولان مناسب سازی شده است، گفت: ورودی و خروجی‌های پارک‌ها طوری طراحی و ساخته شده تا افراد معلول بتوانند به راحتی در آن‌ها تردد کنند.

مرتضی شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شاندرمن در مجموع سه پارک جنگلی، پارک و بوستان دارد. که شامل پارک جنگلی کفود ۲۷ هکتار، پارک ساحلی در حاشیه رودخانه مرغک ۱۱ هزار و ۸۶۵ مترمربع و بوستانی با مساحت ۷۳۴ متر مربع است.

وی با بیان اینکه همه پارک‌های این شهر برای تردد معلولان مناسب سازی شده است، اضافه کرد: ورودی و خروجی‌های پارک‌ها طوری طراحی و ساخته شده تا افراد معلول بتوانند به راحتی در آن‌ها تردد کنند.

شهردار شاندرمن کل مساحت فضای سبز این شهر را ۵۵ هزار و ۵۶ متر مربع عنوان کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون، به منظور زیباسازی فضای سبز شهری تعداد چهار هزار و ۵۶۵ عدد انواع گل‌های فصلی و یک هزار و ۳۸۵ عدد انواع مختلف نهال و درخت کاشته شده است.

شهبازی ادامه داد: فضای سبز شهر فومن به صورت سنتی با استفاده از یک تانکر ۱۰ هزار لیتری در دو شیفت کاری آبیاری می‌شود.

وی اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون برای زیباسازی، حفظ و نگهداری فضای سبزی شهری شاندرمن حدود یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

شهردار شاندرمن عنوان کرد: درختان در پاییز و زمستان هرس و فرم دهی می‌شود که شامل هرس شاخه برگ، هرس فرم دهی و هرس شاخه‌های زائد و خشکیده است و فضای سبز نیز در سال، پنج مرحله سمپاشی می‌شود.

شهبازی خاطرنشان کرد: ۱۷ کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز این شهر را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شهر شاندرمن از توابع شهرستان ماسال و در ۵۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 444850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.