نوروزی: تحول عمرانی اصفهان هر  روز در حال انجام است

شهردار اصفهان گفت: در این شرایط سخت اقتصادی که در همه جا پروژه ها رو به افول بود و چرخ حرکت پروژه‌ها پنچر شده است در اصفهان روز به روز تحول در عرصه عمران بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز پنجشنبه - ۲۷ شهریورماه - در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های عمرانی شهرداری، اظهار کرد: در سال‌های گذشته نشست‌هایی را با اصحاب رسانه داشته‌ایم، همواره از ابر پروژه‌های شهر که موجب انقلاب عمرانی در اصفهان شده، صحبت کرده‌ایم، اما همواره هم به دلیل اینکه پروژه‌ها زیر زمین است و دیده نمی‌شود با انتقاداتی مواجه شده‌ایم. اگر اطلاعات اصحاب رسانه دقیق باشد کسی نمی‌تواند حقیقت را با اخبار جعلی به گوش مردم برساند، این وظیفه اصحاب رسانه است که مجموعه اطلاعات حقیقی پروژه‌های عمرانی را به گوش مردم رسانده و به عمران آبادانی شهر کمک کنند.

شهردار اصفهان گفت: برخی از صاحب‌نظران معتقد بودند وجود برخی از این پروژه‌ها نمی‌تواند بازتاب قوی تبلیغاتی داشته باشد، هنوز هم بعضی معتقدند انجام این پروژه‌ها اشتباه بوده است اما یکی از بهترین تصمیم‌های این دوره مدیریت شهری این بود که توانستیم به پروژه‌هایی ورود کنیم که با عدالت فضایی ارتباط مستقیم دارد و توسعه پایدار را رقم خواهد زد.

احداث مترو برای اصفهان ضروری است

نوروزی افزود: چنین پروژه‌هایی متعلق به بشریت است و فقط به زمان حال محدود نیست، پروژه‌های عمرانی شهر زیرساخت‌های اساسی و اصلی این شهر است. در این شرایط سخت اقتصادی قاعدتاً این پروژه‌ها باید تعطیل می‌شد، اما این در حالی است که بسیاری از این پروژه‌ها از توقف، مجدد شروع به کار کرد. بررسی تدبیرهایی که برای اجرایی شدن این پروژه‌ها به کار گرفته شده و پشتوانه‌های مالی آن امر مهمی است که اهمیت ادامه عملیات اجرایی این پروژه‌ها را بیش از پیش نمایان می‌کند.

وی اضافه کرد: امروز که در همه شهرها پروژه‌ها رو به افول بوده و چرخ حرکت آنها پنچر شده است در اصفهان اینگونه روز به روز تحول در عرصه عمران بیشتر می‌شود، عدالت فضایی در حوزه فرهنگی، ورزشی و عمرانی با اجرایی شدن پروژه‌های عمرانی در مناطق کمتر برخوردار شهر محقق شده و امکانات به این مناطق برده شده است.

شهردار اصفهان گفت: نمی‌توان اصفهان را جهان‌شهر بدانیم و مترو نداشته باشد، جهان شهر ویژگی‌هایی دارد، اصفهان جهان شهری است که روزانه جمعیت چهار میلیون نفری در آن فعالیت می‌کنند، بنابراین باید امکاناتی داشته باشد تا از ترافیک آن جلوگیری شود، مترو یکی از امکاناتی است که با وجود هزینه‌های سنگین برای جهان شهر ضروری است.

نمایشگاه بین‌المللی، پلی برای ارتباط صنعت و جوامع

نوروزی با بیان اینکه مترو آزاد ساری ندارد، جایی را اشغال نمی‌کند سطحی از شهر را در بر نمی‌گیرد، ترافیک و بسیاری از خطرها را ندارد، همیشگی و دائمی است، افزود: امروز وارد پروژه خط دو مترو شدیم، ایستگاه‌های ارک، عاشق، شاهد، طوقچی، خلجا و کهندژ، مسیر ایستگاه‌های جدید مترو است که حدود ۱۴.۵ کیلومتر طول آن بوده و شامل ۱۶ ایستگاه است. عملیات اجرایی ۱۲ ایستگاه این مسیر فعال است و برخی از ایستگاه‌ها ۹۵ درصد پیشرفت داشته است، چهار ایستگاه دیگر نیز در دستور کار است و یقیناً با سرعت کار خود را ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: پروژه رینگ چهارم اصفهان فرعیاتی از جمله جاده فرزانگان دارد، بهره‌برداری از این پروژه از خطرات جانی زیادی جلوگیری کرده که این موفقیت و دستاورد بزرگی برای آن است. این مسیر همواره ترافیک زیادی در برداشت که با احداث جاده فرزانگان بخش زیادی از ترافیک کاهش یافت.

شهردار اصفهان با اشاره به حلقه بزرگی که در قالب پروژه رینگ چهارم گرد این شهر شکل می‌گیرد، گفت: احداث رینگ بخشی از کار است، اما بخش مهم آن آزادسازی زمین‌هایی است که در این پروژه وجود دارد، فاصله بین پروژه آفتاب و سردار سلیمانی هفت کیلومتر است که آزادسازی آن کار پیچیده و مشکلی است.

نوروزی افزود: همچنین پروژه نمایشگاه بین‌المللی در شهر اصفهان منفعت زیادی برای تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا داشته و پلی برای ارتباط صنعت و جوامع برقرار خواهد کرد.

سالن اجلاس موجب رونق رفت و آمدهای جهانی می‌شود

وی اضافه کرد: مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان قرار است روزی سالن اجلاس سران باشد، امید داریم روزی همچون سازمان ملل، رؤسای جمهور کشورها در این مکان جمع شده و اجلاس‌های بین‌المللی در آن برگزار شود، این مکان این ظرفیت را دارد و امیدواریم فضای سیاسی برگزاری چنین اجلاس‌هایی نیز فراهم شود.

شهردار اصفهان گفت: وزیر امورخارجه قول برگزاری اولین همایش بین‌المللی پس از بهره‌برداری را در این پروژه داده است، البته در انتخاب بهره بردار برای این پروژه به کمک همگانی نیازمندیم. اگر این مهم انجام شود رونق این پروژه موجب رونق کشور شده و رفت و آمد به آن جهانی خواهد شد.

نوروزی افزود: این فقط بخشی از پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان است، علاوه‌بر این پروژه‌های بزرگ، ملی و بین‌المللی؛ در هر منطقه نیز پروژه‌های کوچک در حال اجرا است، آن‌چنان که در مرکز شهر، خیابان شیخ بهایی، عباس آباد، سپه، دروازه دولت و سایر مناطق پروژه‌های عمرانی در حال اجرا است، از همه کسانی که برای پیشرفت پروژه‌های شهر اصفهان، از جمله پاک‌بانان، رانندگان اتوبوس‌های شهری و سایر افراد که با شهرداری همکاری می‌کنند باید تقدیر شود.

تحول بزرگ در حمل و نقل اصفهان

وی اضافه کرد: شهرداری اصفهان در سایر حوزه‌ها نیز فعالیت بسزایی دارد آنچنان که اصفهان به عنوان پایلوت بازسازی اتوبوس‌ها انتخاب شده است، روز گذشته قرارداد بازسازی ۱۸۹ اتوبوس منعقد شد، پیش از شروع سال جدید نیز قرارداد بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بسته شد که اکنون ۲۰ اتوبوس آماده تحویل است، ۵۰ اتوبوس نیز سال گذشته بازسازی شد.

شهردار اصفهان گفت: امسال تحول بزرگی در حمل و نقل ایجاد می‌شود، ۸۰ اتوبوس در شرایطی که هیچ شهری نتوانست اتوبوس خریداری کند، برای ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان خریداری شد، اگر در طی سال‌های گذشته هر سال این اتفاق می‌افتاد، امسال عمر ناوگان حمل و نقل باید به هفت سال می‌رسید، این عدد اکنون به ۹.۷ رسیده است، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد عمر کوتاه برای ناوگان اتوبوس‌رانی باشیم.

اجرای پروژه‌های عمرانی بر اساس نیازسنجی

همچنین ایمان حجتی، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به بازدید امروز اصحاب رسانه‌ از پروژه‌های عمرانی اصفهان اظهار کرد: شهرداری اصفهان پروژه‌های عمرانی زیادی را در دست اجرا دارد که هر یکشنبه یکی از این پروژه‌ها افتتاح می‌شود. این پروژه‌ها بر اساس نیازسنجی مشکلات نقاط مختلف شهر به خصوص حاشیه شهر، تعریف شده است.

وی ادامه داد: با افتتاح خیابان‌های آسمان عبور خودروهای سنگین دیگر خطری برای ساکنان مناطق اطراف ندارد و آلودگی هوا نیز کاهش خواهد یافت.

کد خبر 444822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.