رونمایی از ۲ کتاب حوزه فرهنگ و هنر هرمزگان

مراسم رونمایی از دو کتاب روزون رفته و کتاب سکوت ساحل در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام احمد عامری سیاهویی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بندرعباس در این مراسم با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: گام‌های محکم، آرمان‌های انقلاب، ارزش‌های نظام و زیبایی‌های روحی افراد خلاق را برای نسل بعد از ما به جای خواهند گذاشت.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش کتاب، اظهار کرد: جایگاه نویسنده والا و ارزشمند است، کتاب آئینه روزگار است که بسیاری از رازها در آن آشکار و هویدا می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: با توجه به سیر مطالعه در آثار گذشته نسبت به آینده باید از آثار برگزیدگان خلاق گذشته استفاده شود.

وی افزود: کتاب "روزون رفته" کسوت هرمزگان، اصالت فرهنگ دینی و مذهبی و آئین‌های بومی استان را در خود جای داده و باید جایگاه نویسنده را بیشتر از خود کتاب پاس داشته و حفظ کنیم.

عامری تاکید کرد: تقدیر و تحسین نویسنده اینگونه کتاب‌ها منشأ طلوع خلاقیت‌های نهفته خواهد بود و با قرار گیری در مسیر و سایه سار قرآن که خود بزرگ‌ترین و جاودانه‌ترین کتاب است، بسیاری از کارها و مشکلات پیش خواهد رفت.

فیصل دانش، نایب رئیس شورای شهر بندرعباس نیز در این مراسم گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس نگاه ویژه‌ای به زنده نگه داشتن فرهنگ و هنر استان هرمزگان دارد که این امر بسیار قابل تحسین است و باید به این آثار خلق شده ارزشمند بالید.

وی اظهار کرد: نویسندگان و فرهیختگان هنگام نگارش کتاب از یک منظر و دید خاصی نگاه می‌کنند که دید یک نویسنده در جایگاه به تصویر کشانده کتاب تفاوت دارد.

دانش خاطر نشان کرد: باید تلاش و توجه بیشتری نسبت به ترویج فرهنگ و هنر شود و گرامیداشت یک نویسنده تنها تجلیل از او و تلاشی که کرده نیست بلکه تجلیل از فرهنگ و هنر هرمزگان است.

به گزارش ایمنا، کتاب "روزون رفته" به قلم منصور نعیمی به روزشمار وقایع اتفاقیه هرمزگان پرداخته و نیز کتاب "سکوت ساحل" با موضوع دوبیتی‌ها و اشعار قدیم بندرعباس به قلم غلام وکیلی نگاشته شده که در این مراسم از هر دو کتاب رونمایی شد.

کد خبر 444812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.