چنگیز: ابتلای دانش آموزان و معلمان به کرونا پیش از آغاز مدارس بوده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آمار دانش آموزان و معلمان مبتلا به کرونا استخراج شده و اسامی در هفته اول بازگشایی مدارس به صورت محرمانه به آموزش و پرورش اعلام شده است و با توجه به گستردگی ابتلاء به کرونا آموزش حضوری دانش آموزان باید به حداقل برسد.

حجت الله غلامی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار مطرح شده از ابتلای دانش آموزان و معلمان استان اصفهان به کرونا، اظهار کرد: در این زمینه باید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پاسخ دهد آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی در جلسه هفته گذشته ستاد کرونا غیر از موضوعی بوده که از سوی معاون این دانشگاه مطرح شده است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شمار مبتلایان، آمار بستری و تست‌های مثبت در استان روند صعودی دارد و شاهد افزایش آرام شیب منحنی ابتلاء در اصفهان هستیم. همه صنوف، دستگاه‌ها و بخش‌ها درگیر شیوع بیماری کرونا هستند و آمار ارائه شده همواره به صورت کلی است.

غلامی تصریح کرد: کرونا ویروس چندان شناخته شده‌ای نیست و هیچ گونه واکسن یا درمان خاصی برای ارائه نشده است بنابراین تعطیل کردن کشور به معنای مبارزه با کرونا نیست، معیشت، آموزش و سلامت مردم سه مؤلفه مهمی هستند که باید یکدیگر را پوشش دهند.

آمار ارائه شده به معنای ابتلاء به کرونا در مدارس نیست

همچنین، طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آماری که روز گذشته توسط معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ارائه شد آمار درست و مربوط به هفته‌های دوم و سوم شهریورماه است.

وی تاکید کرد: در این دو هفته مدارس به طور کامل بازگشایی نشده بود و این افراد در محیط مدرسه به کرونا مبتلا نشده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: متعهد بودیم اگر دانش‌آموز و معلمی یا خانواده این دو گروه تست کرونای مثبت داشتند این موضوع را به آموزش و پرورش اعلام کنیم تا از حضور آنها در مدرسه خودداری شود و این افراد عامل انتقال نباشند.

وی اظهار کرد: این آمار استخراج و اسامی در هفته اول بازگشایی مدارس به صورت محرمانه به آموزش و پرورش اعلام شد. این آمار به معنای ابتلاء به کرونا در مدارس نیست اما با توجه به گستردگی ابتلاء به کرونا آموزش حضوری دانش آموزان باید به حداقل برسد.

چنگیز با اشاره به اینکه به هیچ عنوان مخالف امر آموزش و بازگشایی مدارس نیستیم، گفت: آموزش و پرورش در کشور باید به کار خود ادامه دهد و سرمایه‌های انسانی کشور نباید وقت خود را بدون آموزش هدر دهند. اما انتشار این آمار به دلیل دقت بیشتر مدارس در خصوص رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری و مقابله با کرونا است.

تاکید بر آموزش غیرحضوری فرزندان باشد

وی با تاکید بر لزوم ترجیح آموزش غیرحضوری دانش آموزان، تصریح کرد: اینکه در مدارس عملاً چه اتفاقی می‌افتد و آیا بازگشایی مدارس منجر به افزایش ابتلاء خواهد شد یا خیر را باید در هفته‌های آینده بر اساس آمار جدید بررسی شود. هرچند در دو هفته گذشته به نسبت کل دانش آموزان تعداد بسیار اندکی برای آموزش حضوری در مدارس حضور پیدا کردند بنابراین پیش بینی این است که اگر این موضوع ادامه پیدا کند و مدارس با تعداد بسیار اندکی از دانش آموزان فعالیت کنند قطعاً این فعالیت تأثیری در رشد بیماری نخواهد داشت.

چنگیز تاکید کرد: مدرسه تنها جایی نیست که امکان تجمع در آن وجود دارد بلکه مکان‌های عمومی دیگری همچون پارک‌ها، پاساژها، رستوران‌ها و معابر عمومی نیز ممکن است آلوده باشند و همه افراد جامعه باید از خودشان مراقبت لازم را داشته باشند تا در این محل‌ها در معرض خطر قرار نگیرند.

روز گذشته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتلای ۴۸ معلم و ۱۶۰ دانش‌آموز به کرونا در دو هفته گذشته خبر داده بود.

کد خبر 444797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.